Kategória: Kutatás.

Fontosnak bizonyult még, hogy a márka segítse a vásárlókat naprakészen tartani a számukra fontos témákkal kapcsolatban. Ezt követte a szórakoztatás, a napi rutin részévé válás, majd pedig a vásárlók tájékoztatása a márkával és a termékekkel kapcsolatban.

A fogyasztókat viszonylag kevéssé érdekelték azok a márkák, melyek a barátaikként akartak viselkedni.

Nem meglepő, hogy egy gazdaságilag nehéz helyzetben a fogyasztók szerint a legrelevánsabb dolog, amit egy márka kínálhat nekik, az a kedvezmények. Ez számos közösségi, illetve kreatív kezdeményezést előzött meg, mint például az online közösségeket vagy a márka által készített videó- vagy TV-tartalmakat.

A szájpropaganda volt az első számú befolyásoló tényező a vásárlás során a vizsgált fogyasztóknál. A személyes ajánlások jóval fontosabbnak bizonyultak, mint a TV-reklámok, az online ismerősök véleménye, az e-mailek vagy a weboldalak.

A leginkább hitelesnek tartott információforrás pedig a család, majd a barátok és ismerősök.

Érdekes módon az amerikai fogyasztók megbízhatóbbnak találták közösségi hálózati kontaktjaik és kedvelt bloggereik véleményét, mint az újságírókét, a TV-s bemondókét vagy a rádiós műsorvezetőkét. A celebek és a TV-s műsorvezetők a politikusokkal osztoztak a leghiteltelenebbnek tartott forrás címén.

Ugyanakkor a megkérdezett brit fogyasztók jobban értékelték azokat a márkákat, melyek segítettek nekik kapcsolatot teremteni ismerőseikkel, és jobban reagáltak a versenyekre és a TV-s hirdetésekre is.
(DMSZ – eMarketer)