Kategória: Kutatás.

Átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül értékben például a húskészítmény, ásványvíz, kávé, édes keksz és gyümölcsjoghurt bolti eladása. 

Ha a mennyiséget tekintjük, akkor a bolti eladásnál, 2008 december-2009 szeptemberben stabilitást regisztrált a Nielsen, az előző hasonló időszakkal összehasonlítva. 

Figyelemre méltó, hogy értékben a forgalom növekedésének mértéke lassult. 
Összességében a Nielsen által mért élelmiszer kategóriák éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja az 1 300 milliárd forintot.

Az átlagok mögött sokféle különbség rejlik. Értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt 2008 december-2009 szeptemberben, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva az ásványvíz, édes keksz, kutyaeledel és margarin kiskereskedelmi eladása, a nagy forgalmú kategóriák közül.

Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból, mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal. Azon kívül igen pozitívan alakulnak a trendek például a következőkből: zöldségkonzerv, rizs, fűszerek, kakaó por, savanyúság.

Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 31-ről 33 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. Ezt a 2 százalékpontot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el. .

A 2 500 négyzetméter feletti hipermarket részaránya stabilan 31 százalék. Szintén változatlan az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
elelmiszer_1
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória közül a tíz legnagyobb legnagyobb forgalmú termékcsoport bolti eladásának növekedése 2009 február-szeptemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Értéket tekintve, százalékban.
elelmiszer_2
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

(BrandTrend)