Az év első felének kampányiról általánosságban elmondható, hogy az észlelési és azonosítási mutatók élén a legismertebb, legmarkánsabb arculattal rendelkező hirdetők, termékek állnak.
Tetszeni inkább a magas színvonalon megvalósított, markáns üzenettel rendelkező kreatívok tetszettek, aktivizálásban pedig az első tízben döntően impulzív vásárlási termékek szerepelnek.
A felületek észlelésének alakulását leginkább a felület-darabszám határozza meg, bár 400 felület alatti kampányokkal is be lehetett kerülni a Top 10-be. Ez tökéletesen bizonyítja, hogy nem csak a mennyiség számít, hanem a felületek minősége, illetve a területi eloszlás is.
Észlelés:
1.
Pannon Mobil Internet, 2009. április
2.
Erste Bank Személyi Kölcsön, 2009. június
3.
T-Mobile Családbarát kedvezmény, 2009. január
Azonosítás:
1.
T-Mobile Családbarát kedvezmény, 2009. január
2.
Pannon Mobil Internet, 2009. április
3.
UPC, 2009. március
Tetszés:
1.
Milka alpesi élmény, 2009. június
2.
Tokaji Furmint, 2009. június
3.
Opel Insignia, 2009. január
Aktivizálás:
1.
Milka alpesi élmény, 2009. június
2.
Sir Lancelot étterem, 2009. január
3.
Sió, 2009. május
Észlelés: akik úgy emlékeznek rá, hogy látták adott kampányt
Azonosítás: akik tudják, mely márka/termék szerepel kitakarva a plakáton
Tetszés: akiknek tetszett a látott kreatív
Aktivizálás: akik igénybe vennék/megvásárolnák a szolgáltatást/terméket
2009 első félévében a távközlési szektor teljesített a legkiemelkedőbben, ennek a szektornak a kampányait látták a legtöbben, és erről tudták legtöbben megmondani, hogy miről is szól a plakátja. A távközlési hirdetések eredményeit a magas felületszámok, a karakteres megjelenés és a jól bejáratott színvilág segítette.
Az embereknek leginkább az utazás-turizmus szektor kampányai tetszettek, és ezek aktivizálták is a legtöbbeket arra, hogy megvegyék a plakátokon látható terméket vagy igénybe vegyék a hirdetett szolgáltatást.
* A Szonda Ipsos közterületi kampányhatékonyságot folyamatosan és havonta mérő rendszere, a POSTerTEST mára több mint 9000 kampány mutatóit tette elemezhetővé ügyfelei számára. A 28 szektorban mért kampányok eredményei összegezve, célcsoportokra lebontva vizsgálhatóak a szoftver segítségével.
(BrandTrend)