Legnagyobb szegmens mennyiségben, csaknem kétharmados részaránnyal az ízesítőké. Utánuk az egyfajta, úgynevezett mono fűszerek következnek 15 százalékkal, majd az őrölt paprika 13-mal. A többi termék részesedése a kiskereskedelmi forgalomból 4 százalék alatt marad. Sorrendben: hús fűszerkeverékek, pác, nemzetközi fűszerkeverékek, magyaros fűszerkeverékek, saláta fűszerkeverékek és grill fűszerkeverékek.
Legdrágábbak az egyfajta fűszerek. Mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagáruk tavaly február-márciusban 3 945, idén ugyanabban a periódusban 11 százalékkal magasabb, 4 361 forint/kilogramm.
Ugyanakkor kevésbé emelkedett a fűszerkeverékek átlagára;
4 016 forint/kilogrammról 4 054 forintra.
Egy kilogramm őrölt paprika múlt év február/márciusban átlagosan 2 589 forintba került, idén pedig 2 961 forintba. Az áremelkedés mértéke 14 százalék, egyik évről a másikra.
A bolti eladás eltérően oszlik meg a csatornatípusok között. Legkevésbé az őrölt paprika eladása koncentrálódik: A 400 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletek piaci részesedése – mennyiségben – 38 százalék, a legutóbbi adatok szerint. Ez 2 százalékponttal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
Leginkább koncentrált a grill fűszerek forgalma. Ez az egyetlen szegmens, ahol a hipermarketek piaci részesedése nagyobb, mint a szupermarketet és diszkontot egyesít 401-2 500 négyzetméteres csatornáé. Ebben a két csatornában adták el az összes grill fűszerkeverék 71 százalékát.
Fűszerek mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése, 2008 április-2009 márciusban. Százalékban.
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
(BrandTrend)