Kategória: Kutatás.

Értékben legjobban a rovarirtó növekedett – 15 százalékkal, majd a toalett tiszító 12, konyhai törlőkendő 11, továbbá baba törlőkendő 9 és mosogatószer 7 százalékkal. Ugyanezek a termékek tartoznak a mennyiségi eladás szerinti növekedési ranglista élvonalába.

A legnagyobb forgalmú tíz termékkategória az összes forgalom több mint felével, összesen mintegy 160 milliárd forinttal részesedik. Amíg a listavezető mosószer bolti eladása lényegében stagnált, addig az utána következő toalett papírnál a bevételek 7, papír pelenkánál 3, dezodornál 4, tusfürdőnél 5 százalékkal emelkedtek.

A bolttípusok között egyre nagyobb szerepet játszik a drogéria, ahol a háztartási vegyiáru és kozmetikum eladása értékben 12 százalékkal bővült múlt évben, tavalyelőtthöz képest. De átlag feletti plusz mutatót ért el a szupermarket és a diszkont is, 8-8 százalékkal. Patikánál 2 százalék a növekedés mértéke, hipermarketben stagnálást regisztrált a Nielsen, míg a hazai láncoknál és az önálló üzleteknél csökkenést.

Ennek következtében tovább koncentrálódott a háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása. A teljes forgalom majdnem kétharmadát, 64 százalékát két üzlettípus viszi el, a hipermarket és a drogéria.

Összességében a vegyiáruk többségének értékben mért forgalma az inflációnál kisebb mértékben emelkedett. Ennek oka egyrészt az árengedményes akciók terjedése, illetve az olcsóbb kereskedelmi márkás termékek mind nagyobb kedveltsége. Ugyanakkor a fogyasztók számára a spórolás egyik lehetősége, hogy
nagyobb kiszerelésben, kedvezőbb áron vásárolnak vegyi terméket vagy kozmetikumot.

A Nielsen által mért 60 féle háztartási vegyiáru közül a legnagyobb forgalmú tíz háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória kiskereskedelmi forgalmának változása 2008-ban, az előző évhez képest. Százalékban.
nielsen1
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

Táblázat. A Nielsen által mért 60 féle háztartási vegyiáru és kozmetikum értékben mért kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok részesedése. Százalékban. 
nielsen2
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

(BrandTrend)