Kategória: Kutatás.

Értékben 6, mennyiségben 1 százalékkal bővült a piac, egyik évről a másikra.

Egy liter alkoholos sör fogyasztói átlagára idén májusban 286 forint volt; alacsonyabb, mint a megelőző hónapokban. De a tavaly májusihoz képest a 2008 májusi átlagár 7 százalékkal magasabb.
 
A dobozos sör egyre népszerűbb, annak ellenére, hogy egy liter átlagosan 10 százalékkal drágább, mint az üveges. Az összes bolti eladásból a dobozos részaránya 57 százalékról 59-re emelkedett, értékben, míg az üveges kiszerelésé 40-ről 37 százalékra csökkent.

A kiszerelés méretei szerint a forgalom 58 százalékát teszi ki a fél literes dobozos sör, míg második legnépszerűbb a fél literes üveges, 33 százalékkal. A 0,33 literes üvegesre már csak 2 százalék jut.
 
A kereskedelmi márkák részaránya a sör mennyiségi eladásaiból emelkedik: a tavaly májusi 24-ről, idén májusban 25 százalékra változott.

A sör – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
sör1_1

 

 

 

 

Forrás: Nielsen piackutató vállalat

A sör fogyasztói átlagárának alakulása a kiskereskedelemben. Forint/liter.
sör2_1

 

Forrás: Nielsen piackutató vállalat

(BrandTrend)