Kategória: Hír és Konferencia.

Admin kategória: Hír.

A 2010-es évek egyik kulcsszava az üzleti életben a digitalizáció. Az üzleti élet azon szereplői, akik nem tartanak lépést az egyre gyorsabb ütemben megjelenő innovációkkal, nem tudják meglovagolni a FinTech vállalatok nyújtotta lehetőségeket, nem reagálnak az átalakuló fogyasztói fizetési igényekre, valamint nem tudnak alkalmazkodni az olyan jogszabályi változásokhoz, mint a GDPR gyorsan versenyhátrányba kerülhetnek. Az OTP Mobil ezért elérkezettnek látta az időt, hogy október 5-én megrendezze első konferenciáját.

Digitális fejlesztések, online ügyintézés, vásárlás csupán pár érintéssel – ezek az újítások fokozatosan természetessé válnak számunkra, elég arra gondolni, hogy 2016-ban Magyarországon az érintéses bankkártyás fizetések száma már meghaladta a hagyományosat. Emellett egyre többet és bátrabban használjuk az internet adta lehetőségeket és egyre gyakrabban vásárolunk online, vagy épp a mobilunk segítségével. Ez az elmozdulás a fogyasztói elvárásokban új fejlesztési utakat jelöl ki mind a pénzügyi szektor, mind pedig a kereskedelem szolgáltatói oldala számára, és a gyors, megbízható és teljeskörű megoldások felé tereli a szereplőket.

Az internetes kereskedelem ma már természetes. Azonban az okostelefonok térhódításával az úgynevezett m-commerce, vagyis mobiltelefonon keresztül történő vásárlás is egyre nagyobb teret kap. A technológia már jó ideje rendelkezésre áll hozzá, és a kipróbálási hajlandóságot is jól mutatja, hogy 2016-ban a vásárlások 24%-a mobilról történt, ez az arány pedig a fintech cégek fejlesztéseinek köszönhetően várhatóan növekedni fog.

Sok hazai vállalkozás, kereskedő még mindig a túlélése érdekében üzemeltet webáruházat, szemet hunyva afelett, hogy szolgáltatását így tudja elérhetővé tenni akár a hazain túlmutató nemzetközi közönség számára is. Igaz, ehhez nem elég egy webfejlesztés, az igazi versenyelőnyt ma már az adja, ha egy vállalkozás a teljes struktúráját, működését az online értékesítés integrálásával tervezi.

A marketingstratégia tervezése szintén kulcsfontosságú egy kisvállalkozás életében is, noha sokan még mindig nem hisznek az egyes eszközök hatékonyságában és inkább a saját, jól bevált módszerük szerint célozzák a meglévő közönségüket. A közösségi média még mindig népszerű eszköz, ám nem lehet a márka egyetlen kommunikációs csatornája a fogyasztói felé. Érdemes feltérképezni a rendelkezésre álló lehetőségeket, és a kiválasztott eszközöket összehangoltan alkalmazni.

Mi van az új EU-s adatbiztonsági irányelv mögött?

Bár az adatkezelésre és a fogyasztó adatainak védelmére vonatkozó új európai uniós irányelv (GDPR) csak jövőre lép életbe, a hazai vállalkozások túlnyomó többsége azonban jelenleg sem technológiai, sem IT szempontból nem áll készen a változások adaptálására. Az új szabályozás várhatóan a webshopokat érinti majd a legérzékenyebben. Így a kiberbiztonság kérdése kiemelt fontosságúvá válik az elkövetkezendő hónapokban, a kereskedőknek feladatuk megtenni a szükséges lépéseket a nyilvántartásuk és az adatkezelési folyamatuk fejlesztését illetően, annak érdekében, hogy a vállalkozásuk megfelelően felkészülten integrálhassa a működésébe a változásokat.
(BrandTrend)