Eredményt hirdettek az európai marketing -és reklám szakma egyik legjelentősebb konferenciáján, a PIAF 2016-on.
A két napos nemzetközi fesztivál zsűri tagjai tíz ország, összesen 25 ügynökségének a munkáját értékelték. A legsikeresebb ország Oroszország lett 20 díjjal, köztük elvitték a megmérettetés nagydíját is. A versenynek otthont adó Csehország öt díjat vihetett haza.
A zsűri elnöke, Ben Tollett, az Adam & eveDDB London kreatív igazgatója meglepettségének adott hangot: “Hogy őszinte legyek, nem tudtam pontosan, hogy mit várjak a versenytől, de az egyértelmű, hogy a beérkezett anyagok minősége nagyon erősre sikerült, és az egész zsűri csodálatos volt.”
A nyertesek TOP 10-es listája (Agency, Entry Name, Entry Category, Country, Entry Rankings, Client):
- Friends Moscow, Alive memory, Audience engagement, Russia, 1, Google Russia
- AKQA, Don’t Look Away, Audience engagement, United Kingdom, 1, Usher
- Friends Moscow, Alive memory, Brilliant execution, Russia, 1, Google Russia
- TUTKOVBUDKOV Creative Agency, OK GO — Upside Down & Inside Out #GravitysJustAHabit, Brilliant execution, Russia, 1 (+ Grand Prix), S7 Airlines
- Young & Rubicam Budapest, See Myself, Creating the media, Hungary, 1, Telenor Hungary
- 4129Grey, Tear Gas Scented Candle, Creating the media, Turkey, 1, Amnesty International
- TUTKOVBUDKOV Creative Agency, OK GO — Upside Down & Inside Out #GravitysJustAHabit, Creative use of technologies, Russia, 1, S7 Airlines
- Instinct (BBDO Group), MOSCOW REAL GIRLS – INSTAPOSTERS, Creative use of traditional advertising formats, Russia, 1, Nike
- BBDO Russia Group, The Banner That Makes You Like Banners, Creative use of traditional advertising formats, Russia, 1, 3M
- Ogilvy & Mather London, UK, Flash impact, United Kingdom, 1, 28 Too Many
A teljes lista letölthető: piaf2016
“A versenyt egyértelműen az orosz kreatív szakma uralta. Ezúttal is – már harmadik éve – a nagydíjat is ők érdemelték ki. Mindez nem véletlen, hiszen az ihlet nem feltétlenül származik nyugatról” – mondta Marek Hlavica, a PIAF igazgatója.
Magyarországot – a versenybe bejutott ügynökségeken túl – Pőcze Balázs, a Mito kreatív igazgatója, mint zsűritag, valamint a BrandTrend két ügyvezetője, mint médiapartner képviselte.
(BrandTrend)