Kategória: Képes hír és Konferencia.

Admin kategória: Képes hír.

Április 28-án tizedik alkalommal kerül megrendezésre a Sportmarketing Újragondolva Meetup, amelynek témája ezúttal a szurkolói élmény, vagyis a szurkolók mint fogyasztók. A BrandTrend előadást tart saját ausztriai ügyfele, az SKN St.Pölten labdarúgó klub márkaépítéséről.

A meetup sorozat következő állomásán választ keresnek olyan kérdésekre, hogy milyen szurkolói profilokat különböztethetünk meg és ezek hogyan használhatók az üzleti kapcsolatokban, melyek a szurkolókkal való kommunikáció sajátos jellemzői a klubok részéről mérkőzésnapokon és nem-meccsnapokon, és a szponzorok számára az együttműködések kialakítása során mennyire fontos szempont a követőtábor mérete és összetétele?

dr. Jánosy Zsuzsanna és Kőszegi András a sportmárkák építésével kapcsolatosan elmondták: “Ebben a mai gyors világban a befektetői oldal, tagság és a rajongók irányában a sportmárka építés  kiemelten fontos, hisz nemcsak más sportágak és sportklubok, hanem minden más egészség és közösségépítő tevékenységek tulajdonképpen versenyben vannak az érintettek figyelméért. A sport az entertainment irányába fejlődik.”

“A szurkolói élmény nem ott kezdődik, amikor a drukkerek belépnek a stadionba, vagy a sportcsarnokba, és nem is ott ér véget, amikor a mérkőzés végeztével elhagyják a létesítményt. Sőt, nem is csak a mérkőzésnapra korlátozódik. Ezek fontos összetevők az élmény teljessége szempontjából, de a szurkolóknak folyamatos információéhségük van és a figyelem fenntartásához a klubok, illetve az egyéni sportolók nem engedhetnek meg maguknak holtidőszakokat a rajongókkal való kommunikációban, csak azért mert éppen nincs mérkőzés, vagy verseny. Előnyben vannak azok a sportszervezetek, amelyek komoly energiát fordítanak a márkaépítésre, mert ez az interakció fenntartása mellett a szurkolókkal való kapcsolat monetizálásához is hozzájárul” – nyilatkozta Zsédely Péter, a rendezvény főszervezője.

szurkolok

Az esemény nagy népszerűségnek örvend a sportmarketingesek, sportvezetők, sportolók, valamint a vállalati szféra marketingesei és az ügynökségek körében. A meetupon a sport üzleti részéhez különböző területeken keresztül kapcsolódó vezető szakemberek adják át speciális tudásukat és egyéni tapasztalataikat. Ezek alapján teljes képet kaphatunk a sportmarketing sajátosságairól azoknak a sportszervezeteknek és márkáknak a szemszögéből, akik a szurkolókra nemcsak a mérkőzések hangulatfelelőseiként, hanem fogyasztóként tekintenek.

A témában dr. Jánosy Zsuzsanna (társtulajdonos, ügyvezető igazgató @ BrandTrend), Császári Attila (Sport marketing igazgató @ adidas), Barna Sarolta és Juhász Levente (Marketing vezető & Klubmenedzser @ MOL-Pick Szeged), Nagy László (Branded Entertainment Director @ Havas Media) és Katona András (Head of Marketing @ Lagardère Sports Hungary) fejtik ki a véleményüket. A meetup keretében a résztvevők egy stadiontúrát is tesznek a Groupama Arénában az igazi szurkolói élmény megismerése érdekében.

A meetuppal kapcsolatos legújabb információkért érdemes figyelemmel kísérni a rendezvény folyamatosan frissülő honlapját.
(BrandTrend)