Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

A LEGO Csoport nyilvánosságra hozta a 2019 decemberével záruló üzleti éve eredményeit. Az éves árbevétel 2018-hoz képest 6%-kal, 38,5 milliárd DKK-ra nőtt. A fogyasztói értékesítés az előző évhez képest 5,6%-kal nőtt, és a teljes globális piaci részesedés is nagyobb lett.

A működési nyereség 10,8 milliárd DKK volt, ami a 2018-as évhez képest 1%-os növekedést jelent, míg a nettó nyereség 3%-kal, 8,3 milliárd DKK-ra emelkedett. Ezt a növekedést a Csoport erőteljes beruházásaival egyidejűleg érte el, egy sor olyan kezdeményezésbe fektetett, amelyek célja a hosszú távú növekedés biztosítása.

„Nagyon elégedettek vagyunk ezzel az eredménnyel és szeretném megköszönni elkötelezett kollégáinknak a fantasztikus közreműködésüket. Erős évet zártunk, amely során felülmúltuk a játékipar teljesítményét, és az összes nagy piacunkon növelni tudtuk a fogyasztói értékesítés és a piaci részesedés mértékét. Az újabb piacokon is kiterjesztettük jelenlétünket, ami segített elérni azt a célunkat, hogy számos gyereket bevezethessünk a LEGO® játékon keresztüli tanulás világába” – mondta Niels B Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója„A mi ágazatunkat, ahogy sok másikat is, átszabja a digitalizáció és a globális társadalmi-gazdasági változások sora. Erős pénzügyi alapunkat kihasználva olyan kezdeményezésekbe tudunk befektetni, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy élén járjunk ezeknek a változásoknak és hosszú távon növekedést érjünk el.”

A Csoport minden piaci szegmensben növelte a fogyasztói értékesítést. Az amerikai kontinensen és Nyugat-Európában ez a növekedés egyszámjegyű volt, míg Kínában látványos, kétszámjegyű.

A portfólió megújítása

A legjobban teljesítő témák a következők voltak: LEGO® City, LEGO® Creator, LEGO® Friends, LEGO® Technic, LEGO® Classic és LEGO® Star Wars™. A LEGO® Harry Potter™, a LEGO Super Heroes (Marvel Avengers) és a LEGO® Disney™ Princess témák is erős eredménnyel zártak.

„Nagyon elégedettek vagyunk az olyan alaptermékeink népszerűségével, mint például a LEGO City és a LEGO Creator, amelyek, mint minden termékünk, az építés és az újjáépítés végtelen lehetőségét kínálják a gyerekek számára” – tette hozzá Christiansen.

Új fogyasztók és felnőtt rajongók megszólítása

2019-ben a Csoport több mint 30 év után először elindította integrált globális márkakommunikációs kampányát, a Rebuild the World kampányt, amellyel a márka új fogyasztókat vonzott magához.

Emellett felvásárolta a BrickLinket is, a világ legnagyobb olyan digitális felületét, amely a LEGO építés felnőtt rajongóit szólítja meg. A felület több mint egymillió taggal büszkélkedhet, emellett rendelkezik online piactérrel, tervezői szoftverrel és közösséggel, ahol a rajongók megoszthatják legújabb alkotásaikat.

A kiskereskedelem megújítása

„A kiskereskedelmi környezet folyamatosan változik. A fogyasztók az üzletekben lebilincselő márkaélményeket keresnek, míg online az érték és a kényelem a fontos. Minden kiskereskedelmi csatornánk esetében fokozzuk a beruházásokat, és szorosan együttműködünk partnereinkkel annak érdekében, hogy kapcsolatba tudjunk lépni az emberekkel, bárhol és bárhogyan is akarnak vásárolni” – mondta Christiansen.

Földrajzi terjeszkedés

Kína továbbra is a LEGO Csoport stratégiai növekedési piaca marad. 2019-ben kibővítette jelenlétét a harmad és negyed fontossági szintű városokban, így már 35 városban 140 kiskereskedelmi üzlete van, beleértve a pekingi és sanghaji kiemelt márkaboltokat. 2020-ban a Csoport további 80 üzlet nyitását tervezi 20 városban. Emellett a partnerfelületeken is fejlesztette e-kereskedelmi jelenlétét, illetve nemrégiben megújította a partnerséget a Tencenttel, hogy egyedülálló digitális élmények révén vonzza be a fogyasztókat és a vásárlókat.

A fenntarthatóságra fókuszáló beruházások növelése

2019-ben a LEGO Csoport folytatta erőfeszítéseit, hogy pozitív hatást gyakoroljon a társadalomra és a bolygóra. A helyi közösségi szerepvállalás programjain, partneri együttműködésein és tájékoztató programjain keresztül 26 országban több mint 1,8 millió gyerek számára biztosította a játékon keresztüli tanulás élményét. A szélenergiába és napenergiába eszközölt beruházásai révén továbbra is megújuló energiaforrásokkal egyensúlyozta ki az energiafelhasználásának 100%-át, és kísérleti jelleggel elindította a Replay programot a LEGO kockák cirkuláris használatának ösztönzésére.

2020-ban és azt követően a Csoport jelentősen megnöveli befektetéseit a gyerekekre és a környezetre összpontosító fenntarthatósági kezdeményezésekben. Olyan programokat valósít majd meg a helyi közösségeiben, amelyek gyerekek milliói számára teszik elérhetővé a játékon keresztüli tanulás élményét. Számos ilyen kezdeményezés fogja a játékon keresztül inspirálni a gyerekeket a fenntarthatóság témája kapcsán. A vállalat a termékeket és a csomagolásokat szintén fenntarthatóbbá teszi, 2025-re már kizárólag fenntartható csomagolást használ majd, ami magában foglalja az egyszer használatos műanyag csomagolások kivezetését is.

Sürgetőbb és fontosabb, mint valaha, hogy támogassuk a gyerekeket egy fenntartható jövő megalkotásában. Több mint 80 éve látjuk, hogy a játék hogyan képes fejleszteni a gyerekek azon készségeit, amelyekkel a legbonyolultabb problémákat is meg tudják oldani, és amelyekkel egy nagyszerű jövőt építhetnek. Tudjuk, hogy a játék hatalmas erő, ezért tovább fokozzuk majd a játékon keresztüli tanulást támogató projektekbe való beruházásaink mértékét, hogy segítsük a gyerekeket a fenntarthatósági kérdések megértésében és felfedezésében most, és a jövőben egyaránt – írják.