Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

„Az ünnepek lehetőséget biztosítanak arra is, hogy felidézzük a sorsfordító pillanatokat, nincs ez másképp a Sencornál sem, amely idén ünnepelte 50. éves fennállását” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

Már a márka alapítása is sorszerű, hiszen a Sencor megszületését egy fontos történelmi lépés előzte meg. Japán a II. világháború után több mint egymilliárd dolláros befektetéssel technológiát vásárolt az Egyesült Államoktól és egyes európai országoktól. „Ez a lépes nagymértékben felvirágoztatta a szigetország elektronikai iparát. Idővel az importált technika már nem volt képes kielégíteni a vásárlók igényeit, ezért Japán radikálisan bővíteni kezdte kutatás&fejlesztési tevékenységét. Ez volt az úgynevezett japán csoda időszaka” – emelte ki a Sencor termékmenedzsere.

Sencor_kezdetek

1969 döntő jelentőségű év volt. Ebben az esztendőben csatlakozott egy távoli számítógép a hálózatba, ezáltal megszületett a mai internet őse. Ugyancsak ebben az évben indult világhódító útjára a Sencor, amelynek jelentése „Ezer szív”. A márkanév a japán „sen” („ezer”) és a latin „cor” („szív”) szó összetételből ered. A japánok úgy tartják, hogy csak akkor lehet valaki sikeres, ha szívvel-lélekkel, vagyis teljes odaadással csinálja azt. A cég logójában az „o” – betű sokáig narancssárga volt, ami Japánra, a felkelő Nap országára utalt.

Míg a világot a hetvenes évek elején az olajválság foglalkoztatta, addig a Sencornál egyre nagyobb hangsúlyt kapott az eltérő vásárlói igények kielégítése. A vállalat ennek megfelelően színes, sokoldalú és innovatív elektronikai készülékeket fejlesztett. „A Sencor először Ázsiára és Európára koncentrált, majd később mind az öt kontinensen megjelent termékeivel. Nagy-Britanniában a Sencor kazettás magnói és autós sztereó rádiói meglehetősen nagy sikerre tettek szert. A nagy áttörést azonban az 1972-ben bemutatott többsávos sztereó rádió jelentette” – emelte ki a termékmenedzser.

Sencor_radio

A Sencor fejlesztői ezután megállás nélkül újabb és újabb technológiai megoldásokat tettek le az asztalra. Ezek közé tartozott a kazettás magnóknál megjelenő visszatekerés funkció, valamint a kétkazettás magnó a felvételek másolásához, mindamellett kifejlesztettek egy olyan mobil hifi rendszert is, amelyet a világon elsőként Dolby NR zajcsökkentéssel láttak el. A sztereó autós rendszerek mellett a Sencor elérhetővé tette Európában a kazettás autórádiót is. Az innovatív technológiai újítások mellett a Sencor szem előtt tartotta, hogy olyan termékeket alkosson, amelyek használata élvezetet nyújt a vásárlóknak. Ezért egyre fontosabbá vált az egyedi, izgalmas formaterv, valamint a felhasználóbarát kezelhetőség.

A kilencvenes években a Sencor európai márkává vált: a cégvezetés kontinensünkre költözött, a termékek gyártása pedig Ázsiában és részben Európában zajlott. A Sencor logó ezt követően ugyan megváltozott, de a márka hagyományai és az alapítók által képviselt értékek megmaradtak.