Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

A pénzintézet CSR stratégiáját a teljes működési környezetét érintő felelős magatartás és működés, az ügyfelek, a munkatársak és a civil társadalom iránti elkötelezettség határozzák meg. Fő elemei a pénzügyi kultúra fejlesztése, a közösségi értékek iránti elkötelezettség, az önkéntesség, az esélyegyenlőség biztosítása és a környezetvédelem.

A Budapest Bank a hazai pénzintézetek közül elsőként kezdett el foglalkozni a pénzügyi kultúra fejlesztésével, így ezen a területen mára közel 30 éves tapasztalattal rendelkezik. A bank célja, hogy segítse a lakosság helyes, átgondolt pénzügyi döntéshozatalát, és hozzájáruljon a pénzügyi tudatosság fejlődéséhez. Ennek érdekében számos olyan kezdeményezést indított el, amelyek a lakosság széles körének nyújtanak segítséget a szükséges pénzügyi ismeretek elsajátításában – írják.

A „Budapest Bank az Oktatásért és a Magyar Pénzügyi Kultúráért” Alapítvány pályázati forrásai 1991 óta járulnak hozzá a hazai és határon túli pénzügyi és közgazdasági képzéshez. A 2010-ben indult „Dobbantó, Budapest Bank – pénzügyekről nőknek” program kompetenciafejlesztő tréningjei és klubeseményei már több mint 2.000 vállalkozónőnek segítettek a sikeres üzletmenethez szükséges pénzügyi-vállalkozói ismeretek megszerzésében. A pénzintézet a közel 30 országot átfogó European Money Week (Európai Pénzhét) kezdeményezésben a kezdetektől fogva részt vesz, emellett idén negyedik alakalommal kiemelt támogatója a PénzSztár Országos Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Versenynek.

A Budapest Bank a társadalmi és a környezeti ügyek támogatása során kiemelten támaszkodik a munkatársai önkéntes kezdeményezéseire. Több mint két évtizede rendezik meg a Törődés Napja programsorozatot, amelynek keretében idén a bank munkatársai összesen 60 helyszínen segítenek országszerte kétkezi fizikai munkával – teszik hozzá.

„Hiszünk abban, hogy nem csak a pénzügyeinkről, hanem a közösségekről és a környezetünkről is felelősen kell gondoskodnunk. Ennek megfelelően alakítjuk és fejlesztjük folyamatosan CSR stratégiánkat, amely a hosszú távú programok mellett a társadalom aktuális kihívásaira is reflektál. Ez utóbbi jegyében indult nemrégiben a Zöld Programunk, amely keretében bankunk azt vállalta, hogy a környezeti fenntarthatóság érdekében 2025-ig 25 százalékkal csökkenti ökológiai lábnyomát. Nagyon örülünk neki, hogy a társadalmi felelősségvállalás területén több évtizede folytatott tevékenységünket a Mastercard ezzel a rangos díjjal ismerte el” – mondta Puskás András, a Budapest Bank kockázatért és működésért felelős vezérigazgató-helyettese.