Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

Idén ünnepli 60. születésnapját Barbie, több generáció kedvenc babája, amely ma is megtalálható szinte minden háztartásban. Ennek apropóján készített elemzést a Vatera az elmúlt év vásárlásai alapján, amelyből egyértelműen kiderül, hogy a magyarok igazi Barbie-rajongók: egy nap átlagosan 15 darab Barbie vagy Barbie kellék talál gazdára az online piactéren, átlagosan 2 700 forintos áron.

Az elmúlt évben a vaterázók több mint 5 600 Barbie terméket vásároltak, összesen mintegy 15 millió forint értékben. A vásárlások 40 százaléka során Barbie vagy valamelyik családtagja, esetleg valamilyen különleges Disney hercegnő vagy tündér Barbie költözött az otthonokba. A már meglévő babákhoz szívesen veszünk további kiegészítőket, ruhát, bútort vagy valamilyen járművet, a vásárlások több mint felében ilyen jellegű termékek kerültek a felhasználók kosarába. Közel azonos az újonnan és használtan megvásárolt Barbiek aránya, mindkettő nagyon keresett a vásárlók körében.

Az elmúlt egy év forgalmi adatai szerint a legtöbb babát karácsonyi ajándéknak szánták: az online piactéren a vásárlások közel harmada novemberre és decemberre esett. Ebben az időszakban óránként legalább egy Barbie termék lelt új gazdára, és a vásárlásra fordított összeg is közel 1000 forinttal magasabb volt, mint egy átlagos hónapban.

Vatera_Barbie_kep_1

Az online piacteret böngészve igazi különlegességekre is rábukkanhatunk: jelenleg az elérhető Barbie hirdetések 7 százaléka limitált szériás baba, de a jubileumi kiadások mellett találhatunk Couture, Donna Karan, Ferrari és Avon babákat is az oldalon, vagyis Barbie más cégek és divatmárkák számára is inspirációt jelent. Emellett ismert embereket ábrázoló babák is fellelhetőek, példaként szolgálva a gyerekeknek, mint például Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor vagy George Washington, de asztronauta, cukrász, jégkorcsolyázó és számtalan más foglalkozást űző babát is találunk a hirdetések között.

Az elmúlt év során a legtöbb Barbie-t Budapesten vásárolták. Ez 1930 darab eladott babát és kiegészítőt jelent, összesen több mint 6 millió forint értékben. A fővárost Siófok és Pécs követi a sorban, ezekről a településekről 168, illetve 162 termékre csaptak le a vaterázók. A top tízes listára sorrendben Nyíregyháza, Miskolc, Debrecen, Szeged, Felsőpakony, Budaörs és Szentes került még be.

Ha értékálló befektetési lehetőséget keresünk pénzünknek, a kultikus baba optimális választás lehet: a Vatera jelenlegi kínálatában a három legdrágább Barbie többszázezer forintos árkategóriában mozog.
(BrandTrend)