Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

A Henkel az elmúlt évben tovább folytatta fenntarthatósági stratégiájának sikeres megvalósítását. A műanyag a vállalat egyik kulcsfontosságú témája volt, ennek jegyében ambiciózus célokat tűzött ki a csomagolásra vonatkozóan a fenntartható, körforgásos gazdaság kialakításának irányába történő haladás elősegítése érdekében.

„A fenntarthatóság hosszú ideje a Henkel egyik legfontosabb prioritása. Huszonnyolcadik alkalommal számolunk be az erőforrás-felhasználás csökkentésének irányában elért előrehaladásunkról, miközben több értéket is teremtünk. Sikerült számos projektet, kezdeményezést és tevékenységet sikeresen, eredményesen megvalósítani, melyek partnereinkkel folytatott kiváló együttműködésnek is köszönhető” – nyilatkozta Kathrin Menges, a Humán erőforrások alelnöke és a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.

A fenntartható fejlődéshez való hozzájárulás érdekében a Henkel 2030-ra még több értéket kíván teremteni ügyfelei, fogyasztói, valamint azon közösségek részére, amelyekben működik, és a vállalat számára – miközben ezzel egyidejűleg csökkenti környezeti lábnyomát. E tekintetben a Henkel aktívan támogatja az ENSZ által 2015-ben elfogadott 17 fenntartható fejlesztési cél (ún. SDG) megvalósítását.

A tavalyi évben a Henkel a következő eredményeket érte el a 2020-as időközi célokkal kapcsolatban (referenciaév: 2010):

  • Kevesebb szén-dioxid-kibocsátás termék tonnánként: -25%
  • Kevesebb hulladékmennyiség termék tonnánként: -29%
  • Kevesebb vízfogyasztás termék tonnánként: -24%
  • A nettó árbevétel termék tonnánként +6%-kal nőtt
  • Biztonságosabb munkavégzés millió ledolgozott óránként: +17%

Összességében a Henkel 43%-kal növelte teljes hatékonyságát a 2010-es bázisévhez képest. A vállalat célja, hogy 2020-ig 75%-kal növelje erőforrás-hatékonyságát.

henkel

A klímaváltozásról szóló párizsi megállapodás fényében a Henkel aktívan hozzá kíván járulni a globális felmelegedés jóval 2°C alatt tartásának céljához. A cég kezdeti erőfeszítésein keresztül arra összpontosít, hogy 2030-ra a saját gyártási tevékenységéből származó CO2-kibocsátást 75%-kal csökkentse.

A csomagolás fejlesztése tekintetében a Henkel a csomagolóanyagok csökkentésére és újrafelhasználására, valamint az újrahasznosított anyagok használatának növelésére összpontosít. Új csomagolási stratégiájának részeként a vállalat célul tűzte ki, hogy 2025-re az általa használt csomagolások 100%-át újrahasznosíthatóvá, újrafelhasználhatóvá vagy komposztálhatóvá tegye – ezt a csomagolásai több mint 80 százalékánál sikerült elérnie 2018 végéig. A Henkel 2025-re 35 százalékban újrahasznosított műanyagot kíván felhasználni fogyasztási cikkeinek csomagolásához Európában. 2018 végén ez közel 10 százalékot ért el.

A Henkel partnereivel együtt a teljes értéklánc mentén azon dolgozik, hogy a körforgásos gazdaság irányában tett előrehaladást elősegítse. Egy példa erre a Műanyag Bankkal (Plastic Bank) való partnerség – egy társadalmi vállalkozás, amelynek célja, hogy megállítsa a műanyaghulladékoknak az óceánokba kerülését, és egyidejűleg megélhetési lehetőséget adjon a szegénységben élő emberek számára. Haiti három gyűjtőközpontjában, amelyek a Henkel együttműködésével épültek, összesen mintegy 63 tonna műanyagot gyűjtöttek már össze, válogattak szét és ezt követően vittek be az újrahasznosítási értékláncba. A Henkel már 25 ezer mosószer és háztartási tisztítószer flakonnál használta ezt a Social Plastic® terméket. A vállalat az idei évben elkötelezett marad az ügy mellett: A Henkel alapító tagja az Alliance to End Plastic Waste nemzetközi szövetségnek.

„Munkatársaink elkötelezettsége világszerte meghatározó tényező a Henkel sikeres fejlődésében a fenntarthatóság területén. Mintegy 50 ezer munkatársunk elvégezte a Fenntarthatósági Nagykövetek képzését az elmúlt néhány évben. Tudásukat a kollégákkal és az ügyfelekkel folytatott párbeszédben, valamint a közösségek, iskolák és egyetemek különböző projektjeiben is hasznosítják” – mondta Kathrin Menges.
(BrandTrend)