Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

A jelentős sportesemények alkalmával, mint például az idei világbajnokság, lényegesen nőtt a televíziók értékesítése. Leginkább a nagyméretű készülékeket keresték a vásárlók, de az okos funkciók, a Bluetooth csatlakozás lehetősége, az esztétika, valamint a képminőség is fontos szerepet kapott a választásnál.

A MediaMarkt vevőszolgálati tapasztalatai szerint az idei labdarúgó világbajnokság kimagasló vásárlási kedvet hozott, meredeken ível felfelé a televízió értékesítés ezekben a hetekben.  A tavalyi év azonos időszakához képest megháromszorozódott az eladások száma, sokan cserélik le régebbi készüléküket, hogy a sporteseményt megfelelő minőségben élvezhessék.

Az értékesítési adatok alapján egyértelműen a nagyméretű televíziók a legkelendőbbek.  Míg 1-2 éve a 32-40 col (~81-101 cm) átmérőjű készülékek számítottak slágerterméknek, mára a legkeresettebb méret 55-65 col (~140-165 cm) nőtt.

Alapkövetelménynek számított a HD minőség, mivel a sporteseményt is ebben a minőségben sugározták, de sokan már az Ultra HD televíziók iránt érdeklődtek. Az ilyen készülékek néhány típusa már 100 ezer forint értékben is elérhető, egyre több gyártó kínál UHD televíziókat termékpalettájában.

tv_kozvetites

Az okoseszközök terjedése a televíziós piacot sem kerülte el, az internetelérés, online videótár és streaming szolgáltatások megléte már-már a vásárlók elvárásának nevezhető. Jellemzően azon fogyasztók, akik több mint 100 ezer forintot költenek televízió vásárlásra, okostelevíziót szereznek be.

Lényeges funkciónak számít a Bluetooth-os csatlakozás lehetősége is. A vásárlói visszajelzések alapján a fogyasztók teherként élik meg a megfelelő kábelek kiválasztását és eszközeik összekapcsolásával járó vesződségeket, mikor mobileszközeinken lévő tartalmat jelenítenék meg televíziójukon. A minőségi kép- és hangélményért előnyben részesítik a vezeték nélküli megoldásokat és a tapasztalatok szerint sokszor Bluetooth hangszóró is a bevásárlókosárba kerül kiegészítő elemként.

A vezeték nélküli csatlakozás lehetősége esztétikai okokból is fontossá vált a felhasználók számára. Sokan nem csak a készülék funkcionalitása miatt vásárolják meg eszközeiket, hanem a szoba díszítőelemeként is tekintenek rá. A MediaMarkt tapasztalatai szerint a vásárlók jellemzően a letisztult formaterveket keresik – az íveltség már nem elvárás – az esztétikai élményt nem szeretnék a kábelek látványával rontani.

„Sok olyan vásárlónk is van, aki komoly, már-már mozi élményt szeretne otthon teremteni és például a meccseket is a pub helyett otthon, baráti társaságban elvezné” – mondta Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója. „Ők gyakran egy új televízió helyett inkább projektort szereznek be a kép nagy mérete és jó felbontása miatt. Ehhez általában már egy komolyabb hangrendszer is társul, illetve fontos, hogy nagy falfelület álljon rendelkezésre a lakásban, így a projektor nyújtotta előnyök maximálisan kihasználhatóak.”
(BrandTrend)