A VuW Németország médiával és reklámokkal kapcsolatos kommunikációs híportálja arról számol be, hogy Kasper Rorsted, az adidas főnöke szerint a döntés, hogy 2026-tól a világbajnokságon résztvevő országok számát 48-ra emelik, tovább fogja rontani a foci minőségét.
“Ha már minden kereskedelmi lesz és nem emocionális, akkor el fognak kapcsolni a rajongók. Különösen a mai világban, ahol számos más konkurenciája van a focinak, valóban figyelni kell arra, mennyire tud valódi márka maradni a focit” – mondja.
A nemzetközi versenyhelyzetet az is befolyásolhatja, hogy Németországban a hazai klubokat a befektetők ellen védő 50 + 1 szabály van életben, amely szerint a klubot üzemeltető társaságban az eredeti klubban a szavazati jogok többségét – 50 + 1 % a klubnak kell megtartania. Rorsted szerint ez ahhoz fog vezetni, hogy a Bayern München komoly konkurenciát fog kapni a jövőben.
Trunkné dr. Jánosy Zsuzsanna (BrandTrend)