Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

A 2016. szeptember 30-ával végződött év eredményei

Összefoglaló:

  • Rekordszámú, év/év alapon 6,6%-kal több, 73,1 millió utas és szintén rekordnak számító, 91,6%-os kapacitáskihasználtság (2015: 91,5%): e két adat arról tanúskodik, hogy az easyJet üzleti modellje életképes, és még a kihívásokkal teli piaci környezetben növekvő kereslet van a vállalat szolgáltatásai iránt.
  • A beszámolási időszakban a kapacitás 6,5%-kal, 80 millió ülőhelyre nőtt, és az easyJet egyes fontos piacokon tovább erősítette piacvezető pozícióját.
  • A teljes árbevétel 4,669 milliárd GBP (0,4%-os csökkenés), az egy ülőhelyre jutó árbevétel pedig 58,46 GBP (6,4%-os, változatlan árfolyamon számolva 6,9%-os csökkenés) volt – mindez a külső tényezők hatását tükrözi.
  • Az egy ülőhelyre jutó teljes költség 2,0%-kal, 52,26 GBP-re csökkent (változatlan árfolyamon számolva ez 4,6%-os csökkenésnek felel meg). Az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó költség 2,6%-kal, 38,31 GBP-re nőtt, változatlan árfolyamon számolva pedig 1,1%-kal csökkent, ami a komoly járatkimaradások ellenére is a tervezettnél valamivel jobb eredménynek számít.
  • A 14,6%-os sajáttőke-arányos megtérülés továbbra is jóval magasabb, mint az easyJet tőkeköltsége.
  • Az easyjet eredményei arról tanúskodnak, hogy a vállalat a korábban példa nélkül álló, és az adózás előtti eredményt kb. 150 millió GBP-vel csökkentő külső események, valamint a 88 millió GBP összegű árfolyamveszteség ellenére is megbízható teljesítményt nyújt. A vizsgált időszakban az adózás előtti eredmény összege 495 millió GBP volt (2015: 686 millió GBP).
  • A részvényenkénti osztalék 53,8 penny volt (2015: 55,2 penny), ami megfelel a vállalat megemelt összegű, az adózás utáni nyereség 50%-ának megfelelő osztalékot előíró osztalékpolitikájának.
  • Az easyJet üzleti modelljét és stratégiáját az ágazatban élenjáróan stabil mérleg is alátámasztja: a vállalat az évet 213 millió GBP nettó készpénzállománnyal (2015: 434 millió GBP) és az ágazatban szintén rekordnak számító hitelminősítéssel (Standard and Poors: BBB+, Moodys: Baa1) zárta.
  • Az easyJet célirányos, nyereséges növekedési stratégiájának megvalósítása során a hosszú távú hozam biztosítása érdekében a legfontosabb repülőtereken piacvezető pozíció megszerzésére törekszik.

easyjet

Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója így értékelte az eredményeket:

„Az easyJet 2016-ban is meggyőző teljesítményt nyújtott, annak ellenére, hogy számos külső tényező és a kedvezőtlen árfolyam-tendenciák miatt komoly kihívásokkal kellett szembenéznie.

Az elmúlt év során rekordszámú, 73 millió utast szállítottunk, akik már a harmadik egymást követő évben élvezhették a csökkenő jegyárak előnyeit. Ennek a kimagasló ár-érték aránynak és Európában piacvezetőnek számító hálózatunk barátságos szolgáltatásainak köszönhetően utasaink is egyre hűségesebbek hozzánk: a visszatérő utasok száma 2016-ban 54 millió volt, 21 millióval több, mint öt évvel ezelőtt.

Mindannyian egész évben keményen dolgoztunk azért, hogy leszorítsuk a költségeket és fegyelmezett növekedéssel megőrizzük a különböző repülőtereken elért első helyünket. Mindennek köszönhetően az easyJet csaknem félmilliárd font nyereséget tudott elérni, és 50%-os osztalékpolitikájával összhangban vonzó osztalékot tudott fizetni.

Az easyJet üzleti modellje a jövőben is szilárd marad, és mivel a keresletet meghatározó körülmények is biztatóak, ezért úgy látjuk, középtávon növelni fogjuk az árbevételünket, nyereségünket és a részvényeseknek termelt hozamot is. Nehezebb körülmények között az easyJethez hasonló, erős légitársaságok még jobban megerősödnek, mi pedig továbbra is támaszkodhatunk a bevált és jól működő hálózatunk által nyújtott háttérre.

Jövőre az easyJet növekedésének csaknem a felét az Egyesült Királyságban tervezi elérni, de komoly javulásra számítunk Svájcban, Franciaországban és Olaszországban is. Stratégiánk része, hogy a számunkra legfontosabb repülőtereken megszilárdítsuk a piaci pozíciónkat, ezért kétszámjegyű bővülést irányoztunk elő a legfontosabb bázisainknak számító városokban: Londonban, Manchesterben, Velencében, Berlinben és Amszterdamban.”
(BrandTrend)