Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

Egyes márkaszervizek forgalma akár 15-20 százalékkal is emelkedett a tavalyi év során 2013-hoz hasonlítva, de 5-10 százalék közötti volt a javulás 2014-hez képest is – derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének kutatásából, amit az „Értünk hozzá!” kampányban résztvevő importőrök márkaszervizeinek segítségével készített el. A felmérésből az is látható, hogy jellemzően céges autókat javítanak a kereskedések, de sok magánszemély tért vissza a hivatalos javítóműhelyekhez.

EH

Az “Értünk hozzá!” márkaszerviz kampány keretében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete immáron négy éve méri a márkaszervizek teljes hálózatát, és idén is elkészítette a márkakereskedők tapasztalatait összefoglaló kérdőívét. Ebből az látszik, hogy 2015-ben 5-10 százalékos forgalomnövekedést értek el a márkaszervizek 2014-hez képest, 2013-hoz viszonyítva pedig már 15-20 százalékos gyarapodásról beszélhetünk. A szervizek arról is beszámoltak, hogy a munkadíj mellett az alkatrész forgalom is hasonló emelkedést mutatott.

Jelentős változást tapasztaltak a szervizek az ügyfélkör felosztásában: korábban kevesebb magánszemély vitte márkaszervizbe az autóját, mint cég, most ez az arány javulni látszik. Ugyan még mindig céges ügyfelek vannak többségben, de a különbség szűkül, ami legfőképp annak köszönhető, hogy egyrészt több magánszemély vesz új kocsit, másrészt pedig az idősebb autókra vonatkozó ajánlatok sok ügyfél számára vonzóak.

VO_03425_VolvoRetail_29

Legtöbben az időszaki szervizek vagy garanciális javítások kapcsán fordulnak meg a javítóműhelyekben. A biztosítási káresemények gyors ügyintézése, és javítása, valamint az akciós ajánlatok is sok ügyfelet vonzanak a márkakereskedésekhez. Tapasztalatuk szerint egyre több olyan gépkocsi kerül a márkaszervizekhez, amit független javítóműhelyek vagy sufni szervizek nem vállaltak el, vagy nem tudtak szakszerűen megjavítani. Sok esetben a márkaszervizben az ilyen javítások jelentősen olcsóbbak is voltak.

A kutatásból kiderült, hogy népszerűek a téli-nyári felkészítő ajánlatok, és az egyéb szolgáltatások, mint például a gumitárolás vagy a műszaki vizsga. A kiegészítő szolgáltatások, így a csereautó vagy taxi biztosítása, az online ügyfélkapu, a hozom-viszem szolgálat pedig növelik az ügyfelek elégedettségét.
(BrandTrend)