Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

Az alábbi táblázatban a HRS összegyűjtötte a népszerű európai szálláshelyek 2015-ös, átlagos szobaárait.

Az elemzésben a HRS kínálatában található 1-5 csillagos, népszerű európai desztinációkban található szállodák átlag árainak összehasonlítása történt a megvalósult foglalások alapján. A táblázat a publikus oldalról érkező egyéni és a céges foglalásokat egyaránt tartalmazza a 2015. január 1 – 2015. december 31-ig tartó időszakban. Az eredményt a HRS nemzetközi vezetői kommentálták.

Népszerű európai úti célok Átlagos szobaár / éj 2015-ben Átlagos szobaár / éj 2014-ben Százalékos árváltozás 2014-hez képest
Amszterdam 134 € 126 € + 6.4 %
Athén 97 € 106 € – 8.5 %
Barcelona 113 € 111 € + 1.8 %
Berlin 91 € 86 € + 5.8 %
Budapest 78 € 72 € + 8.3 %
Helsinki 120 € 117 € + 2.6 %
Isztambul 91 € 88 € + 3.4 %
Koppenhága 144 € 138 € + 4.4 %
Lisszabon 93 € 90 € + 3.3 %
London 189 € 165 € + 14.6 %
Madrid 95 € 90 € + 5.6 %
Milánó 129 € 111 € + 16.2 %
Moszkva 93 € 125 € – 25.6 %
Oslo 118 € 115 € + 2.6 %
Párizs 138 € 139 € – 0.7 %
Prága 71 € 71 € 0 %
Róma 104 € 104 € 0 %
Stockholm 134 € 130 € + 3.1 %
Varsó 77 € 74 € + 4.1 %
Bécs 93 € 91 € + 2.2 %
Zürich 170 € 144 € + 18.1 %

Daniela Sedlonova, a HRS GROUP Hotel Solutions részlegének kelet-európai regionális értékesítési vezetője a magyar és a cseh helyzetet elemezte: „Prágában az átlagos szobaárak változatlanok maradtak. Ezzel szemben 2015-ben a budapesti árak 8,3%-kal növekedtek az előző évhez képest. A foglaltság emelkedése mellett bebizonyosodott, hogy a nyári hónapok többé már nem számítanak szezonon kívüli időszaknak. 2015 végére a szállodák képesek voltak elérni a válság előtti foglaltságot, ami lehetővé tette az árak jelentős növelését. Jelenleg az átlagos szobaár Budapesten magasabb, mint Prágában.”

Exterior_facade hotel

Agnieszka Sapa, Közép-Európa és Oroszország Hotel Solutions igazgatója így nyilatkozott az árak alakulásáról Moszkvában: „A moszkvai átlagárak csökkenése elsősorban a rubel-euró árfolyam változásából adódik (a rubel elértéktelenedéséből). A másik befolyásoló tényező a belföldi foglalások drasztikus növekedése, illetve a külföldi szobaéjszakák számának stagnálása. A rubelben kifejezett árak csökkenését a lokális vásárlóerő növekedése befolyásolja.”
(BrandTrend)