Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

A Volkswagen (VW) német autógyártó konszern csütörtökön bejelentette, hogy a jövő év januárjától 8,5 millió járművet hív vissza az Európai Unióban a dízelbotrány miatt.

A VW közleménye szerint a járművek üzemben tartóit a társaság értesíti a visszahívásról. A Volkswagen, az Audi, a Seat és a Skoda márkájú járművek üzemben tartói a cégcsoport honlapjain önállóan is tájékozódhatnak arról, hogy érinti-e járművüket a visszahívás.

A VW korábban azt közölte, hogy az EU-ban 8 millió – és nem 8,5 millió – jármű érintett a dízelbotrányban.

A társaság azután adott ki közleményt a visszahívások megkezdéséről, hogy a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) határozatot hozott a teendőkről. Arra kötelezte a társaságot, hogy hívjon vissza 2,4 millió Németországban üzemben tartott járművet, távolítsa el a károsanyag-kibocsátási értékeket manipuláló szoftvert és gondoskodjon arról, hogy a motorok megfeleljenek a károsanyag-kibocsátási szabályoknak.

A VW közleményében üdvözölte a KBA döntését. Kiemelte, hogy a határozat révén az érintett járművek üzemben tartói előtt világossá vált, hogy járműveik biztonságosak és továbbra is lehet használni őket.

volkswagen

Hozzátették, hogy az előírt munkálatokat minden járművön ingyen végzik el. Egyelőre a KBA által meghatározott intézkedési tervhez kapcsolódó technikai eljárásokon dolgoznak. Ezek egyaránt lehetnek “software és hardware” megoldások, vagyis előfordulhat, hogy nemcsak a programot kell módosítani, frissíteni, hanem alkatrészeket is kell cserélni.

A minden motorfajtához és valamennyi évjárathoz külön-külön kidolgozott megoldásokat mind bemutatják az illetékes hatóságoknak, és a jóváhagyás után értesítik a járművek üzemben tartóit. Erre a következő hetekben, hónapokban kerül sor – áll a közleményben.

A VW a 2008 óta gyártott, EA 189 típusú, 1,2, 1,6, és 2 literes hengerűrtartalmú dízelmotor kibocsátási értékeivel csalt. A társaság vezérigazgatója, Martin Müller a napokban egy interjúban elmondta, hogy nagyon sok modellt szereltek ilyen motorral, ezért “nem három, hanem több ezer” különböző eljárást kell kidolgozni megjavításukra.

A legtöbb esetben csupán a helyi szervizbe kell beállni egy szoftverfrissítésre, de lesznek autók, amelyekben az üzemanyag-befecskendező berendezést vagy a katalizátort kell cserélni. Az is előfordulhat, hogy a kocsi cseréje lesz a legegyszerűbb megoldás.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte a csalást, amely világszerte mintegy 11 millió, EA 189 típusú dízelmotorral üzemelő járműre terjedhet ki.

A 78 éves történetének legnagyobb botrányába keveredő német vállalat azt ígérte, hogy az ügy minden részletére fényt derít. A felelősöket eddig nem nevezték meg.
(MTI – BrandTrend)