Kategória: Képes hír és Piac.

Admin kategória: Képes hír.

Továbbra is az iPhone az Apple sikerének fő hajtómotorja, az okostelefonokból 47,5 millió darab, a tavalyinál 35 százalékkal több kelt el, az Apple Watchnak a fogadtatása azonban még nem egyértelmű.

Az Apple nem közölt az okosóra fogyására vonatkozó konkrét adatokat, arra hivatkozva, hogy azokat a konkurencia ki tudná használni. A számokból kiderül, hogy a cég 2,6 milliárd dolláros bevételt könyvelt el abban a szegmensben, amelyhez az óra és több más termék is tartozik. Ez 952 millió dollárral több az előző negyedévinél, amikor az Apple Watch még nem jelent meg a piacon, ugyanakkor a jelek szerint jóval alatta maradt annak az 1,8 milliárd dollárnak, amelyet a FactSet által megszólaltatott elemzők vártak.

Luca Maestri, az Apple pénzügyi vezetője szerint a termék szereplése a piacon az áprilisi debütálás óta meghaladta a belső várakozásokat. Maestri elmondta, hogy a dollár magas árfolyama nehézséget jelent a cég számára a külföldi eladások területén.

Apple-Money

Az Apple összbevétele a legutóbbi, áprilistól júniusig tartó negyedévben 49,6 milliárd dollárra nőtt – ebből 31,4 milliárd az iPhone-ok eladásából származott -, ami 33 százalékkal több a tavalyi mutatónál. A nettó haszon csaknem 38 százalékkal, 10,7 milliárdra nőtt, a részvényenkénti nyereség pedig 1,85 dollár volt.

Szakértők szerint az iPhone-ok kelendősége figyelemre méltó, mivel a cég már 9 hónappal ezelőtt piacra dobta a 6-os és a 6 Plus modellt, és a kereslet idővel általában csökkenni szokott az új modellek iránt, ám az eladások továbbra is gyorsabban nőnek, mint 2012-ben, az iPhone 5-ösök megjelenésekor. Az értékesítés nagy lökést kapott az olyan új piacokon, mint Kína, ahol a termékek több mint egynegyedét adták el, 13,2 milliárd dollár értékben. Kínában tavaly óta több mint megduplázódtak az eladások.

A cég arra számít, hogy a szeptemberig tartó, következő negyedévben a bevétel 49 és 51 milliárd dollár közé esik vissza, ami alulmúlhatja a Wall Street 50,8 milliárd dolláros várakozását.
(BrandTrend)