Kategória: Képes hír.

Az Egyesült Államokon egy újabb hurrikán – ezúttal a Mobilegeddon söpör végig. A Google előrejelzése szerint az „ítéletidő” több hétig is eltarthat. A weboldalakat figyelő Searchmetrics a 2015.04.21-én elindított Google mobil algoritmus hatását elemezve készítette el az amerikai weboldalak listáját, ami az első hét nap nyerteseit és nagy veszteseit tartalmazza.

searchmetrics-google-mobilegeddon

A magyar Entity SEO fórumban a hazai szakemberek egy része folyamatosan osztotta meg  tapasztalatait a helyezések változásairól. 2015.04.21-én és az azt követő napokban több száz weboldal helyezéseit vizsgálták meg napról napra, és arra az következtetésre jutottak, hogy az első hét után nem lehet megállapítani, vajon pozitív vagy negatív hatással érintette a hazai weboldalakat a Google mobil algoritmusa – írja a kulcsszo.hu.

A Mobilegeddon nagy vesztesei

 

A Searchmetrics rendelkezésére álló adatok alapján közzétett egy listát a nagy vesztesekről,  amelyeket elsöpört a Mobilegeddon. Mivel egy elsődleges listáról van szó, figyelembe kell venni azt is, hogy az algoritmus futtatása még nem fejeződött be, tehát még lehetnek változások annak összetételében.

vesztesek

A Mobilegeddon eddigi nyertesei

Itt látható a mobil vs. asztali számítógépen végzett lekérdezések aránya. Ezen érték minél nagyobb, annál jobb helyezést ér el az adott weblap a mobil eszközökről érkező keresések által generált találati listán. Az itt látható domainok, weboldalak az igazi nyertesei a Google mobil algoritmusának.

nyertesek

A Mobilegeddon megjelenés előtt a Searchmetrics megvizsgált 100 nagy látogatottsággal rendelkező weboldalt. A holnapok vizsgálata 2015 április elején történt, melynek eredménye azt mutatta, hogy ezen oldalak 16%-a nem volt mobil eszközökre optimalizálva.

A nem megfelelően optimalizált oldalak között olyanok vannak mint: azlyrics.com, pbs.org, last.fm és nih.org.

Érdekességként megemlíthetjük, hogy fenti domainek közül háromnak már a múlt héten, tehát a Mobilegeddon előtt jelentősen csökkent a forgalma.

Nem magát a domaint, hanem az URL-t figyeli az algoritmus

A Google mobil algoritmusát hivatalosan április 21-én kora reggel indították útjára. A frissítés globális szinten lesz érzékelhető, ettől a dátumtól kezdve a találati listák kialakításánál figyelnek arra is, hogy mennyire mobil-barát az illető weboldal. Természetesen csak a mobil keresésekre van hatással az algoritmus, az asztali eszközökről befutó lekérdezéseket nem befolyásolja.

A Google mobil algoritmusa az URL-ket elemzi, nem domain szinten végzi a vizsgálatot. Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy a domain kezdőoldalát veszi szemügyre, aszerint értékeli az oldalt. Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, hogy egy adott weboldal megfelelően van-e optimalizálva mobil eszközökre, meg kell vizsgálnunk az adott domainhez tartozó mobil-barát és kevésbé mobil barát URL-k számát, persze, ha vannak ilyenek. Ahhoz, hogy egy oldal mobil-barátságossága és az algoritmus közötti hatás kapcsolatát megfelelően tudjuk véleményezni, szükség van a Google Webmestereszközök eredményeinek figyelembe vételére.

Összefoglalásként elmondható, hogy az Egyesült Államokban valóban jelentős változást hozott a Google mobil algoritmusa, amiből a hazai weboldalak semmit nem éreztek meg mind eddig. Hogy később a magyar nyelvű mobil keresések eredményei változni fognak-e, arra majd a következő hetekben fogunk választ kapni.
(BrandTrend)