Kategória: Képes hír.

Régóta megfogalmazott elvárás, hogy a Balaton egész évben programokat kínáló régió legyen. Pillanatnyilag a tavasszal aktív kikapcsolódást kereső belföldi turisták számára a régió turisztikai kínálata alig létezik. Sőt, a közvélekedés az, hogy a szezonon kívül a Balaton kihalt, nincs nyitva semmi. A Nyitott Balaton-koncepció célja az, hogy májusban ne egy alvó térség fogadja az érkezőket, hanem nyitott vendéglátóhelyek valamint az évszaknak megfelelő programok – mondta Hoffmann Henrik, a balatoni regionális TDM-szövetség elnöke.

A Nyitott Balaton akció szervezőinek stratégiai célja az, hogy a Balaton régió 3-4 éven belül a belföldi; 5-6 éven belül pedig a közeli külföldi országok turistái számára ismét vonzó hely legyen – tette hozzá a szervezet alelnöke, Fekete Tamás. “Úgy gondoltuk egyszer-kétszer próbáljuk ki, mi lenne, ha a Balaton-parti infrastruktúra teljes erejével működne már májusban is. Ezért a szövetséghez tartozó 17 balatoni település helyi turisztikai egyesületeit arra kértük, szervezzék meg, hogy a szolgáltatók nyissanak ki májusban. Győzzék meg őket, hogy egy hónappal korábban nyissanak ki, nézzük meg, mennyi lesz így a vendég.”

balaton

Ott, ahol jó programokkal várták a vendégeket, ott látható eredményei voltak a kampánynak. Máshol azonban nem hozta meg a várt eredményeket. Éskovács Péter, a kampánykommunikáció tanácsadója szerint gyakorta nem pénzkérdés, hogy több turista megy e egy-egy településre, hanem hozzáállás kérdése. Ott, ahol még mindig a gulyás kommunizmus NDK-s turistáira szabják a turisztikai kínálatot, ott nem lesz változás. Azokban a régiókban viszont van fejlődés, ahol a helybéliek is észreveszik, milyen páratlan természeti adottságokkal rendelkező régióban laknak. Ha ezeket az Európában is különlegességnek számító adottságokat, újszerű kommunikációs technikák alkalmazásával, jó programok segítségével is megpróbálják bemutatni, komoly sikerek érhetők el a turizmusban.

Az idei Nyitott Balaton akció jó példa lehet erre. Balatonfüred például erre az időszakra időzítette Picasso kiállítását, itt komoly pr-aktivitásokat is szerveznek a látogatói csúcsok megdöntése érdekében. Földváron egy képzeletbeli gyilkosság segítségével, oknyomozó túrán ismerhetjük meg a környék nevezetességeit. Fenyvesen bodzanapokat tartanak, Györökön palacsintafesztivállal csalogatják a vendégeket a partra. Siófokra a történelem iránt érdeklődő turistákat várják: „Nem virág hull, de bomba. Utazz a Balatonra…”- címmel I. világháborús emlékeket felvonultató kiállítást nézhetnek meg az érdeklődők. Mindezek mellett, mintegy 120 más program is várja a vendégeket. Több vendéglátóegység 20-30 százalékos kedvezményekkel próbálja rávenni a potenciális turistákat arra, nyár helyett, már májusban térjenek be hozzájuk. A szállásadók pedig sok helyen 3+1 éjszakás akciókkal próbálják rávenni az utazókat az itt maradásra.
(BrandTrend)