A májusban kiírt IAB Hungary munkacsoport-vezetői pályázatok és munkatervek kiértékelése végén az utolsó két munkacsoport élére is vezető került. Ambruszter Géza (Gemius Hungary Kft.) a Lost&Found (adblock), míg Rusvai Richárd (CM Sales Kft.) a Sztenderdizálás munkafolyamatait irányítja a jövőben.
Augusztus elejétől a meghirdetett 10 munkacsoport megkezdi működését az IAB elnökség által kiválasztott vezetővel, és az általa összeállított szakmai programmal.
A pályázatokban lefektetett és elfogadott szakmai programok a teljes IAB tagság számára is hozzáférhetők, a munkacsoportokba pedig még augusztus folyamán is lehet jelentkezni a megválasztott vezetőknél. A munkacsoportok mérete limitált (maximum hét fő), ugyanis kiemelt cél, hogy cselekvőképes, aktív csapatok dolgozzanak, az iparágat érintő feladatokon, míg a tágabb érdeklődői kört a csoportvezetők különböző fórumokon vonják majd be a munkába.
A munkacsoport tagok véglegesítése után 2016. augusztus második felétől minden új vezető, programja és csoportja részletesen is bemutatkozik majd az IAB blogján és partnere, a Digital Hungary felületein.
A teljes lista:
- AdEx – Novák Péter, Hasznaltauto.hu – Schibsted Media Group (a munkacsoport korábbi vezetője)
- Kutatás – Nagy István, Origo
- Lost and Found (adblock) – Ambruszter Géza, Gemius
- Mobil – Földi Kata, CEMP
- Natív – Pusztay András, CEMP
- Oktatás – Bognár Vera, MediaCom Hungary (a munkacsoport korábbi vezetője)
- Policy – Balogh Virág, Magyar Telekom (a munkacsoport korábbi vezetője)
- Programmatic – Vándor Attila, Hoppex
- Sztenderdizálás – Rusvai Richárd, CM Sales
- Viewability – Bódi Tamás, CM Sales
(BrandTrend)