Kategória: Desztináció branding és Hír.

Admin kategória: Hír.

A Magyarországról indított, turizmussal kapcsolatos internetes keresések száma dinamikus növekedést mutat, 2018-ban 9%-kal emelkedett az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Míg 2016-ban a legtöbb keresést augusztusban indították, addig 2018-ban július volt a csúcsidőszak a turisztikai célú böngészések szempontjából. Az egyes kategóriákat elemezve, a last minute ajánlatok tekintetében figyelhető meg a legnagyobb emelkedés. Míg 2016-ban relatíve alacsony számú keresést indítottak ebben a témában, addig 2018 nyarára a keresési volumen többszöröse volt a két évvel korábbinak.

Tovább erősödött a konkrét márkákhoz, termékekhez valamint szolgáltatókhoz köthető keresések száma, 2018-ban már minden ötödik keresés ilyen volt, míg ezzel párhuzamosan folyamatos csökkenés figyelhető meg az általános, generikus szavak, kifejezések használatában. A tendencia rámutat arra, hogy a felhasználók gyakorlottabbak, és részben a cégek hirdetési tevékenységének köszönhetően tájékozottabban, célzottabban böngésznek.

“Magyarországon évről évre töretlenül növekszik a turizmussal kapcsolatos keresések volumene, a böngészéshez használt eszközök kapcsán pedig meghatározó  az okostelefonok térnyerése.  2018-ban a keresések közel felét (49%) mobilról indították, így elmondható, hogy az a turisztikai vállalkozás, amelyik nem rendelkezik mobilbarát weboldallal, elesik minden második felhasználótól” – mondta Bogdán Barnabás, a Google iparági elemzője.

“A minőségi szálláshely- és programkínálat-fejlesztés elengedhetetlen ahhoz, hogy a következő években a magyarországi turizmus tovább tudjon növekedni” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője.

Olaszország, Horvátország és Ausztria voltak a leggyakrabban keresett desztinációk 2018-ban, a legnagyobb ütemben pedig Görögország és Szlovénia iránt nőtt az érdeklődés. A városok között továbbra is Bécs vezet Barcelona és London előtt. Növekedési ütem tekintetében Barcelona kiemelkedik versenytársai közül, 2017-ről 2018-ra 33%-kal emelkedett a keresések száma.

A belföldi keresések viszonylatában Budapest kiemelkedően magas arányt képvisel, a fővárost Siófok és Hajdúszoboszló követi a képzeletbeli dobogón.

Turisztikai céllal Magyarországra a legtöbben Németországból keresnek rá, az Egyesült Királyság a második, Olaszország a harmadik a rangsorban. A legdinamikusabban növekvő érdeklődés Spanyolországból és Franciaországból tapasztalható a Google adatai alapján. Hazánkkal kapcsolatban külföldről a leggyakrabban budapesti látnivalókra, a gyógyfürdőkre és aquaparkokra, valamint a városnéző utakra keresnek rá.

“A szállásszolgáltatási szektor digitalizációja elengedhetetlen a turizmus versenyképességének fejlesztése szempontjából. Amíg a digitalizáció alkalmazásában a szállodák viszonylag jól állnak, egy tavalyi felmérés szerint a kisebb szálláshelyeknél sokkal rosszabb a helyzet: az egyéb szálláshelyek alig 8 százaléka alkalmaz szálláshelykezelő szoftvert. Itt még nem jelenik meg a digitális technológia a napi vállalatirányításban” – emelte ki Szabó Áron, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szálláshelyekért és vendéglátásért felelős igazgatója.