Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Elsőként a magyarországi országos ingatlanközvetítő hálózatok közül csetbot szolgáltatást indított az Otthon Centrum: a Csilla névre hallgató online asszisztens segít az ügyfeleknek megtalálni az elképzeléseinknek megfelelő otthont, illetve a hitelválasztás során is támogatást nyújt.

Csillát az Index, az Árkád és a szállás.hu csevegőrobotját is készítő Talk-A-Bot fejlesztette. A virtuális asszisztens a potenciális ügyfelekkel való társalgás során folyamatosan tanul, ezáltal segítve a személyre szabott ajánlatok megtalálását. Az akár mobiltelefonról, táblagépről is elérhető csevegőrobot segítségével az ügyfelek nincsenek helyhez kötve, a világ bármely tájáról kérhetnek ajánlatot akár egy lakás megvételére vagy hitelválasztásra. A megfelelő ingatlan megtalálása esetén Csilla kapcsolatfelvételi lehetőségeket kínál fel az ingatlanszakértővel. Amennyiben a keresés nem zárul sikerrel, úgy kérhetjük Csillát, hogy amikor az általunk megadott paramétereknek megfelelő ingatlan válik elérhetővé, azt üzenetben jelezze felénk. További értékes funkcióinak egyike az árváltozás követő, amely bekapcsolásával a kiválasztott ingatlanok árának változása esetén a csevegőrobot azonnal értesít minket. Így kényelmesen követhetjük nyomon az esetlegesen bekövetkező árváltozásokat, hogy segítségével kiválaszthassuk a legideálisabb időpontot a vásárlásra, vagy a bérletbe vételre.

„Folyamatos technológiai fejlesztéseink mind az ügyfélkiszolgálás és ügyfélélmény javítását, valamint a hatékonyságunk növelését szolgálják. A közeljövőben további jelentős technológiai újdonságokat vezetünk be, hogy megkönnyítsük ügyfeleink számára az ingatlan adásvételt” – hangsúlyozta Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója. Mint mondta: az Otthon Centrum következő nagy fejlesztését már 2018-ban élvezhetik az ügyfelek, ugyanis idén a papíralapú ügyintézést fokozatosan kiváltja az elektronikus szerződéskötés. Az ügyfél számára is sokkal kényelmesebb megoldás rengeteg időt spórol és nem utolsósorban utat mutat a környezettudatos vállalat építéséhez is.

Szintén fontos innováció az ingatlanajánló rendszer, amely elemezve a lezajlott tranzakciókat és a keresési előzményeket segíti az ügyfeleket megtalálni a számukra legmegfelelőbb ingatlant. Az algoritmus képes az ember által feldolgozhatatlan mennyiségű faktort figyelembe véve és az általa megfigyelt mintákat felhasználva olyan releváns ajánlatokat tud felmutatni az érdeklődőknek, amelyeket más, hagyományos módon nehezebb lenne megtalálni.

„Az automatizációs folyamatok azonban nem képesek kiváltani az emberi tényezőt ebben a szektorban” – hangsúlyozza Kosztolánczy György. Ennek legfőbb oka véleménye szerint, hogy az ingatlan eladás és vásárlás során az ügyfelek erőteljesen igénylik a szakértő figyelmet, a döntések emberi és szakmai támogatását. Ez kiemelten igaz azokban az összetett és bonyolult helyzetekben, amelyeket jelzáloggal terhelt vagy végrehajtás alatt lévő ingatlanok, hagyatéki ügyek vagy lánc vásárlások idézhetnek elő. Az ilyen, naponta előforduló esetek hosszas koordinációt és szakértelmet igényelnek, amivel jelenleg még a legfejlettebb mesterséges intelligencia sem képes megbirkózni. „Mi abban hiszünk, hogy az optimális megoldás a képzett, ügyfélcentrikus, elhivatott szakértők támogatása megfelelő informatikai és technológiai eszközökkel, illetve a lehető legnagyobb ügyfélélmény biztosítása a szakértői figyelem és a modern felületek ötvözésével” – véli.
(BrandTrend)