Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Továbbra is lendületben van a hazai használtautó-piac: 2018 első negyedévében 175 ezer használt személyautó adásvétele zajlott le, ami több mint 11 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. A JóAutók.hu előrejelzése szerint a kedvező piaci környezetben éves szinten akár 750 ezerre is emelkedhet a belföldi átírások száma a tavalyi 687 ezerről.

Az év elejét jellemző kisebb szezonális visszaesés dacára továbbra is csúcsközelben van a hazai használtautó-piac aktivitása – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Jelentősen támogatta a növekedést, hogy az újautó-eladások 30 százalékkal nőttek tavalyhoz képest, de komoly utánpótlást biztosított a használtautó-import is, amely több mint 9 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakának szintjét.

Az eladott használt autók harmada három márka közül kerül ki. Az első negyedévben gazdát cserélt használt autók 13,3 százaléka volt Opel. Fontos változás, hogy míg a korábbi években a Suzuki állt a második helyen, idén már a Volkswagen vette át a helyét 9,9 százalékkal – a Suzuki részesedése jelenleg 9,8 százalék. A Volkswagen térnyerését egyébként az iránta mutatott folyamatosan élénkülő kereslet is segíti: a JóAutók.hu portálon az elmúlt év utolsó negyedévében 42 százalékkal, míg az idei első negyedévben már több mint 50 százalékkal többen kerestek erre a márkára, mint a Suzukira. Ez a preferencia főként a használtautó-importon keresztül tovább erősítheti a német márka hazai pozícióit.

Kategóriánként vizsgálva a hazai használtautó-forgalmat megállapítható, hogy az adásvételben legnagyobb, 31 százalékos arányban az alsó-középkategóriás járművek vesznek részt (itt a leggyakoribb modell az Opel Astra). A kisautók 25, míg a felső-középkategóriás járművek 16 százalékát biztosítják a forgalomnak. Előbbiek között a Suzuki Swift, míg utóbbiaknál a VW Passat a leggyakrabban előforduló modell. Bár részarányuk továbbra sem túl jelentős, évek óta tart az egyterűek (9%), valamint az utcai terepjárók (7%) előretörése.
(BrandTrend)