Több mint ötven százalékkal, 38.046 milliárd dollárra nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt a Brand Finance üzleti értékelő és stratégiai tanácsadó cég Global 500 2018 rangsorának értékelése szerint. A vállalat a 25. helyre lépett előre a legnagyobb világmárkákat felvonultató listán, 14 helyet javítva tavalyi pozíciójához képest.
A Huawei tavaly 25.230 milliárd dolláros márkaértékkel még csak a 39. helyen szerepelt a rangsorban, a mostani mintegy 51 százalékos éves márkaérték-növekedés az ötödik legnagyobb a lista első ötven helyén szereplő vállalat közül (az öt legnagyobb növekedést produkáló cég közül négy kínai). A Brand Finance vezérigazgatója szerint a nagy kínai márkákat mára világszerte minőségi brand-ként ismerik el, David Haigh arra számít, hogy ez a gyors értéknövekedés egyre több szektorban jelenik meg a jövőben.
A Huawei márkaértékének növekedését nem csak a Brand Finance listáján való előrelépés jelzi. A vállalat tavaly a BrandZ Top 100 Legértékesebb Vállalat listáján 49. helyezést érte el, és felkerült az Interbrand 100 legjobb márkát rangsoroló listájára is.
(BrandTrend)