Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Továbbra is erőteljes tempót diktál a magyar építőipar. Az ágazat termelése 36,8 százalékkal növekedett augusztusban, ez az idén a legjobb eredmény. A szektoron belül a lakásépítéseket is felölelő épületépítéseknél 46,8, a másik alágazatban, az egyéb építményeknél 24,1 százalékos volt a bővülés augusztusban.

Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője azt mondta, továbbra is több tényező miatt látványos a növekedés a szektorban. A gyenge tavalyi teljesítmény, vagyis az alacsony bázis mellett az uniós projektek, valamint a lakásépítések húzzák az építőipart. A szektor jövőbeni teljesítményét meghatározó hó végi rendelésállomány az épületépítéseknél 22,2, az egyéb építményeknél pedig 134 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. Összességében az látszik, hogy van potenciál az építőiparban, de a növekedés mértéke korlátozott lehet, mivel még nincs elegendő kapacitás és munkaerő az ágazatban.

A fokozott lakásépítési kedv nem csak a friss épületépítési adatokból, hanem abból is látszik, hogy az idei első félévben több mint ötezer új lakóingatlant – lakást vagy családi házat – adtak át, ami 46 százalékos növekedésnek felel meg, emellett 19 823 új lakás építésére adtak ki engedélyt, ez pedig 40 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben. Ráadásul 20 százalékkal nőtt a több mint kétlakásos lakóépületekre kiadott engedélyek száma.

Az ingatlan.com szakembere elmondta, hogy a későbbiekben is módosulhatnak az átadási határidők, ezért a vevőknek az új lakás megvásárlása előtt és után is érdemes nyomon követni a projektek sorsát, és minél több információt összegyűjteni a beruházásról, az építtetőről, illetve a kivitelezőről is. A vásárlók számára megnyugtató lehet ugyanis, ha látják azt, hogy a beruházó rendelkezik kivitelezői kapacitásokkal, és minden az előre eltervezett menetrend szerint alakul. „Az átadási határidők néhány hetes vagy hónapos módosítása még nem feltétlenül jelent nagy problémát, hiszen egy-egy nagyobb társasház-fejlesztés tervezésekor nehéz több évre előre megbecsülni az átadás pontos dátumát. Az viszont nagyon fontos, hogy folyamatos legyen a kommunikáció a vevők és az eladók között, mert ez segíthet a vitás helyzetek elkerülésében” – tette hozzá Balogh László.
(BrandTrend)