Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Az ügyfélélménnyel körülbelül 10-15 éve foglalkozik komolyan a világ. Az amerikai Ügyfélélmény Szakértők Egyesületének vizsgája (CXPA) az egyetlen világszerte elfogadott sztenderd ezen a területen. Európában megközelítőleg 50 szakértő tevékenykedik, jelenleg a környező országokban még senki sem rendelkezik ilyen végzettséggel.

Tolnai Ákos 2009-ben sajátította el a módszerük alapját és két évvel később jelentkeztek Amerikában az első tanácsadási projekttel. Ő az 548. ember a világon, aki letette a szakma csúcsának számító CCXP vizsgát.
„Az ügyfélélmény az egyetlen dolog, amit az emberek magukkal visznek történetek formájában. Hiába puha mondjuk egy váróteremben a fotel, ha a kiszolgálás lassú és nehézkes. Az ügyfél arra fog emlékezni, ami számára a legfontosabb élmény volt, például hogyan, milyen gyorsan, milyen eredményességgel tudta elintézni a dolgát” – magyarázta.

Feladatuk, hogy egy kialakított stratégia mentén tudatosan formálják az ügyfélélményt, azaz együttműködve a nagyvállalatokkal megtalálják, hogyan lehetnek még jobbak, eredményesebbek.

Főleg viselkedéskutatással, innovációval, stratégiával, élménytervezéssel foglalkoznak, próbálják a hazai nagyvállalati kultúrában is meghonosítani ezt a fajta gondolkodásmódot.

„CCXP tanácsadóként, illetve a CXPA rendes tagjaként feladatunk, hogy itthon is népszerűsítsük az ügyfélélmény stratégiai szerepét és a benne rejlő lehetőségeket. A CXPA közösségére egyébként is jellemző a tudásmegosztás és egymás segítése, ezt a kultúrát szeretnénk itthon is továbbépíteni. A régióban mindössze két ilyen tanácsadó van, így a magyar vállalatok számára különleges lehetőség, hogy magyar nyelvű szakértőtől lehet tanulni” – mondta.

A magyar piacon szerinte egyre többen beszélnek az ügyfélélményről, de kevés a hiteles forrás róla. Ennek oka, hogy a CXPA is legalább ötéves piaci tapasztalatot kér. Hazánk első ügyfélélmény-szakértője úgy látja, Magyarország számára óriási előnyt jelent, hogy elsősorban nem a pénzen múlik a siker, így számos cégnek biztosíthat kiugrási lehetőséget egy jól alkalmazott ügyfélélmény stratégia.

„Az eredmények a korábbi termék- vagy szolgáltatásfejlesztési büdzsék töredékéből elérhetőek. A siker nem a pénzen múlik, hanem az elszántságon és a stratégián.”
(BrandTrend)