Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Jövő héten hirdetik ki az egyetemi ponthatárokat. Idén több mint százezer diák adta be jelentkezését, a korábbi évek tapasztalatai alapján a jelentkezők több mint 70%-a bejut valamely szakra. A legnépszerűbb célpontok a hagyományos egyetemvárosok: Budapest, Szeged, Pécs, Győr, Debrecen és Miskolc.

A vidéki egyetemvárosok közül Miskolc a legolcsóbb, a borsodi megyeszékhelyen 120 ezer forint az átlagos négyzetméterár. Egy fokkal drágábbak az ingatlanok Pécsett (170 ezer Ft) és Szegeden (185 ezer Ft), míg Debrecenben (235 ezer Ft) és Győrben (260 ezer Ft) már mélyen a zsebbe kell nyúlni. Ráadásul a garzonok átlagára fajlagosan magasabb, pedig a gyereküknek lakást vásárlók körében népszerűek a kislakások. Vidéken ezek ára az OTP Ingatlanpont kínálata alapján 5 milliótól, a fővárosban 7-8 milliótól kezdődik, ám a legolcsóbbak általában felújítandók és közlekedési szempontból rosszabbak. A tehetősebb szülők gyakran nagyobb lakást választanak, hogy friss gólyaként a felnőtt életbe belekóstoló gyermekük lakótársakat fogadhasson, így a bérleti díjból jut rezsire és egy kis zsebpénzre is.

Az albérletet kereső fiatalok dolgát megnehezíti, hogy a lakástulajdonosok egyre inkább odafigyelnek, hogy kinek adják ki lakásaikat. Nem példa nélküli, hogy csak olyan bérlőnek adják ki, akinek ellenőrizték közösségi médiás profilját, publikus aktivitását, esetleg munkahelyét.

OTP_IP_metrótérkép_egyetem_4000px_v2

„A friss egyetemisták helyzetét tovább nehezíti néhány nagyvárosban, például Győrben, Kecskeméten vagy Székesfehérváron, hogy az élénk iparélet miatt a piacon egyébként is hiány van az eladó illetve kiadó ingatlanokból. A nagy kereslet hatására az árak emelkedése ezeken a helyeken idén is meghaladhatja a 10%-ot” – mondja Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője. A piaci dobogós ingatlanközvetítői tapasztalatai szerint, akiknek a gyermeke távolabbi városba megy felsőoktatási intézménybe, magasabb arányban keresnek fel  ingatlanpiaci szakembert, arra hivatkozva, hogy a közvetítők tisztában vannak a reális árazással és a lokációval.
(BrandTrend)