Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Befejeződött a Rába Járműipari Holding Nyrt. mintegy 4 milliárd forintos, európai uniós és hazai forrásokat is felhasználó fejlesztése, amely a futómű- és a járműgyártó üzletágakat érintette, és ötven új munkahelyet teremtett.

A csütörtökön, a Rába győri székhelyén tartott záró ünnepségen Rákossy Balázs, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára elmondta: szüksége van a magyar gazdaságnak azokra a hazai nagyvállalatokra, amelyek kellő alappal és súllyal végzik tevékenységüket, mert a kormány álma az, hogy Magyarország ipara a kelet-közép-európai régióban az egyik legversenyképesebb legyen. “Versenyben vagyunk”, de ahhoz, hogy versenyben is maradjunk, “alkalmazkodó változtatások” kellenek a jövőben is – fogalmazott az államtitkár. Megjegyezte, hogy a kormány 2010 óta alkalmazott stratégiája a nemzetközi cégek és a magyar partnereik együttműködésére alapoz. Ebbe a sorba pedig szavai szerint jól beleillik a Rába-csoport, amelynek 2013-ban kezdődött mintegy 4 milliárd forintos fejlesztése. A Rába Jármű Kft. 1,4 milliárd forintos fejlesztését 395 millió forinttal, a Rába Futómű Kft. 2 milliárd 83 millió forintos fejlesztését 625 millió forinttal támogatta az Európai Unió.

Rákossy Balázs hangsúlyozta: Magyarország stabil, az üzleti környezet kiszámítható, a hazai cégek “soha nem látott lehetőségek előtt állnak”, mert a gazdasági konszolidációs időszak lezárult, most a növekedésre lehet koncentrálni. Megemlítette a GDP 3 százaléka alatti költségvetési hiányt, amely a Költségvetési Tanács legutóbbi előrejelzése szerint a közeljövőben 2 százalék alá is süllyedhet, és felidézte a tavalyi 3,7 százalékos gazdasági bővülést, amely az EU-ban az egyik legmagasabb volt, valamint azt, hogy az elmúlt öv évben pedig több mint 550 ezerrel nőtt a munkába állók száma, az új munkahelyek nagy része, 330 ezer a versenyszférában jött létre.

A következő évben négy területen szeretne előrelépést elérni a kormány a gazdaságfejlesztés terén – mondta. Ide sorolta az uniós támogatások kifizetésének felgyorsítását, illetve az új pályázatok kiírását 2017 nyaráig. Növelnék a hitelezési aktivitást és biztos fejlődési lehetőséget biztosítanának a rugalmas munkaerőpiac kialakításában, emellett ösztönöznék a beruházásokat és a fejlesztéseket, különösen az ipar területén – sorolta.

Kocsis Sándor, a Rába Futómű Kft. operációs és minőségügyi igazgatója elmondta, hogy a fejlesztéssel a futóműgyártást erősítették, így magasabb színvonalon képesek kielégíteni a megnövekedett partnerigényeket.  Ennek keretében eszközöket, köztük tíz darab egyedi gépet szereztek be, fejlesztették szoftvereiket és korszerűsítették az alkatrész-szereldét. Utóbbiban úgynevezett tiszta-szereldét alakítottak ki 8600 négyzetméteren.

Torma János, a Rába Jármű Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a beruházás keretében többek között lemeztechnológiai CNC vezérlésű lézervágó és plazmavágó gépekkel, robothegesztő berendezésekkel és híddarukkal bővült az eszközállomány, felújították 28 ezer négyzetméteres üzemcsarnokukat.

A bővüléssel a Volvóval közös buszprogramot erősítve a megállapodásban szereplő autóbuszok szállításának mennyiségét is növelhetik, megteremtve ezzel a bővítés lehetőségét – hangsúlozta.

A Rába Futómű Kft. és a Rába Jármű Kft. a Rába Járműipari Holding Nyrt. része, a Rába Járműalkatrész Kft. mellett.

A Rába-csoportnak az idei év első kilenc hónapjában mintegy három százalékkal, 32,9 milliárd forintra csökkent az árbevétele, de a harmadik negyedév 8,4 milliárdos adata ötödével jobb az egy évvel korábbinál. Az első kilenc hónap üzemi eredménye – csaknem 130 százalékos ugrással – 1,033 milliárd forint volt, míg a harmadik negyedévre a társaság a tavalyi 457 millió után 115 milliós veszteséget mutatott ki a nemzetközi jelentési szabványok (IFRS) szerint készített gyorsjelentésben. A nettó hitelállomány 5,2 milliárd forintot ért el, amely jelentősen kisebb, mint az egy évvel ezelőtti 7,7 milliárdos, illetve a 2014. év végi 8,6 milliárdos állomány.

A Rába-csoport fő exportpiacai az Amerikai Egyesült Államok, a FÁK és az Európai Unió országai.

A cég részvényeit a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzik.
(MTI – BrandTrend)