Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

A 95 évvel ezelőtt alapított magyar családi vállalkozás, a Terrán cégcsoport – öt leányvállalatból álló, és Európa 12 országába szállító – jelentős nemzetközi vállalattá fejlődött, megbízhatóságukat fémjelzi, hogy a hazai beton tetőcserépgyártó cégek közül 2015-től elsőként emelték termékeik garanciális idejét 50 évre, amit a külpiacokon is érvényesíthetnek a vásárlók. A Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. világszínvonalú gyártástechnológiájának köszönhetően Magyarországon kívül a külpiacaikon is kimagasló eredményeket értek el az év első ¾ évében, a 2014-es eredményeket várhatóan kb. 20%-kal tudják növelni 2015-ben.

A környező országokban a 2009-es válságot követően sem csökkent olyan drasztikusan az újépítések száma, mint Magyarországon. Szlovákiában például az idén az újépítések és a felújítások aránya már kb. 50-50%, míg itthon ez az arány 25-75%. Gódi Attila ügyvezető igazgató szerint nagy lendületet adna a hazai építőiparnak a CSOK mellett párhuzamosan működő államilag támogatott lakossági hitelek kamatköltségeinek csökkentése. Gódi szerint a CSOK kiegészítésre szorul, jelenleg ugyanis nem terjed ki a lakásfelújításokra, így a tetőfelújításra sem. 

A Terrán hazai és külpiaci eredményeit értékelve Gódi Attila ügyvezető igazgató még elmondta: „Az idei növekedésünk egyik legfontosabb záloga a Synus termékünkben rejlő innováció, és az innováció nyújtotta kedvező árfekvés. Arra számítok, hogy 2016-ban itthon és külföldön tovább élénkül a lakásépítési piac, a legnagyobb fellendülés számunkra valószínűleg a volt jugoszláv tagállamoknál mutatkozik majd.” 

A Terrán csoport 2015 első 9 hónapjában 30 millió tetőcserepet értékesített itthon és külföldön, ami 25%-os növekedés 2014 hasonló időszakához viszonyítva, ez a mennyiség megközelítőleg egy városnyi épület befedését jelenti. A vállalat az idei év első 9 hónapjában 5,808 milliárd forint árbevételt realizált, ami közel 20%-kal magasabb az előző 4,931 milliárdos bázisidőszakhoz képest. Az exportból származó árbevétel a csoport árbevételének közel 55%-át teszik ki. A számottevő növekedés főként a magyarországi bevezetést követően a külpiacokon is népszerű Synus-nak, a legkönnyebb Terrán tetőcserépnek, illetve a 30-ról 50 évre emelt termékgaranciának köszönhető.
(BrandTrend)