Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Egyre több cég küzd azzal, hogy a meghirdetett, gyakran kulcsfontosságú pozíciókat betöltse és megtalálja az adott állásra a megfelelő szakembert. A legjobb jelöltekért folytatott versenyben felértékelődik, hogy ki tudja elérni azokat, akik egyébként maguktól nem keresnének állást. Megtalálásukhoz és aktivizálásukhoz egyre fontosabbá válik, hogy a cégek a közösségi médiát is bevessék.

„Mi magunk azokat az álláskeresőket nevezzük passzívnak, akik inkább csak belebotlanak 1-1 hirdetésbe, tudatosan nem keresnek munkát, a zavaró hírleveleket pedig kéretlen reklámnak tekintik és elutasítják. Ők csak akkor mozdulnak, ha valami „nagyot” látnak és még akkor is válogatnak. Mivel messze nem elég sokan keresnek aktívan állást, egyre fontosabbá válik, hogy adott keresés kapcsán a passzív álláskeresőket is el tudjuk érni és meg tudjuk szólítani” – mondja Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.

call_center_trener_mosolygos

A munkatárs keresés hagyományos modellje – a munkáltató márkaépítéssel foglalkozó TMP tanulmánya szerint – a maslow-i piramis rendszerét követi. Ennek lényege, hogy egyre jobban szűkíti és specializálja azt a tevékenységet, ami a sikeres kereséshez vezet. A legelterjedtebb és legáltalánosabb mód a puszta információ megosztás egy adott állásról. Ezt a lényegesen kifinomultabb munkáltatói márka építés követi. Harmadik elemként kialakításra kerülnek az álláskategóriák, negyedikként pedig az ún. jelölt profilok. Itt már az a cél, hogy a hasonló profilú jelölteket érje el az adott cég. Végül, a képzeletbeli piramis csúcsán az ún. kitalált személyiségek állnak, akik ugyanazokat az értékeket testesítik meg, mint a cég saját maga.

„Mi is azokat a jelölteket keressük, akik értékrendje, felfogása hasonló, mint a munkatársat kereső cégé. Ezeknek az értékeknek a tudatosítására már messze nem elég, ha egy cég ezeket szövegesen leírja. Tapasztalatunk szerint legyen szó akár áruházi eladóról és árufeltöltőről, akár vállalati jogászról, a kommunikációs kampányba ágyazott, kreatívan kialakított, pontosan megtervezett közösségi média kampányok kimagasló sikerességgel működnek. Méréseink szerint ezeknél a kampányoknál – az amúgy passzívnak tekinthető – látogató 4 percet tölt az adott kampány oldalain, vagyis tényleg megakad rajta a szeme. Az ügyfél számára a sikeres kampányok azt jelentik, hogy rövidebb idő alatt, kevesebb ráfordítással, több jelöltet tudunk eléni és közülük többen is jelentkeznek” – mondta Hadi László.

jogi_pocizio

Egy, az USA-ben készített tavalyi kutatás szerint az elhelyezkedők több mint harmada a közösségi médián keresztül talált állást magának. A becslések szerint a magyarországi statisztikák is – legalábbis néhány típusú munkakört illetően –  közelítenek ehhez az arányhoz. Ebben a növekedésben mind a közösségi médiás hirdetési lehetőségek bővülése, mind pedig a közösségi oldalak elterjedtsége óriási szerepet játszik.

„A direkt keresésnek továbbra is megkerülhetetlen a szerepe. Hatalmas adatbázisok állnak rendelkezésre, amelyekből összetett kereséssel remek jelölteket lehet megtalálni. Eredményesen megszólítani mégis csak azokat tudjuk, akiknek sikerül az érdeklődését felkeltenünk az álláslehetőség iránt. A passzív álláskeresők esetén ez szinte művészet. Az viszont minden esetben igaz, hogy egyre többen kezdik a napjukat azzal, hogy megnézik, mi történt a környezetükben, és végiglapozzák a Facebook, Twitter vagy LinkedIn oldalaikat. A munkatársat kereső cégeknek őket kell megtalálniuk. Ezt pedig kreatív, sokszínű tartalommal, pontos célzással, jól időzített kampánnyal és folyamatos méréssel igenis meg lehet megtenni. Legutóbbi munkánk során is az ügyfél választása végül egy olyan jelöltre esett, aki nem direkt keresésünk vagy állásportálon történő hirdetésünk, hanem Facebookos kampányunk alapján jelentkezett” – mondta Hadi László.
(BrandTrend)