Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Jelentősen növelte árbevételét és eredményét az első fél évben a Duna House (DH), az ingatlanpiaci csoport azt is bejelentette, hogy részvényértékesítésre és tőzsdei bevezetésre készül.

A társaság értékesítésből származó nettó árbevétele 34 százalékkal, 1,34 milliárd forintra, adózott eredménye pedig közel 45 százalékos emelkedéssel, 422 millió forintra nőtt 2015 első hat hónapjában az előző év azonos időszakához képest.

A tájékoztatás szerint a társaság a tőzsdén keresztüli forrásbevonás érdekében a napokban benyújtotta engedélyezésre a tervezett részvényértékesítésre és tőzsdei bevezetésre vonatkozó tájékoztatóját a felügyelethez.

Doron Dymschiz, az ingatlanpiaci csoport tulajdonos-vezetője elmondta: az árbevétel növekedését a hatékonyabb működés mellett a javuló gazdasági helyzet, az ingatlan- és hitelpiac élénkülése is támogatta. A DH-csoport részvételével lebonyolított lakóingatlan-piaci tranzakciók száma 2009 óta töretlenül emelkedett, és ez a tendencia 2015 első felében is megmaradt – tette hozzá.

A cégcsoport két ingatlanközvetítői franchise hálózatában – Duna House, SMART Ingatlan – egyfelől jelentősen bővült a tranzakciókból származó díjbevétel, másfelől a tranzakciókhoz kapcsolódó pénzügyi termékek (hitelek és biztosítások) közvetítéséből származó jutalékbevétel is emelkedett. Mindez az árbevétel közel 340 millió forintos növekedését eredményezte. Az eredményesség növekedését az is segítette, hogy a működési költségek az árbevétel növekedésénél kisebb arányban emelkedtek.

A közlemény szerint a cégcsoport tervei között szerepel, hogy a magyarországi piacon bővítsék az ingatlanpiachoz szervesen kapcsolódó szolgáltatásaikat, és hosszabb távon regionális szereplőkké váljanak.

A csoport legismertebb tevékenysége az ingatlanközvetítés, de emellett a lakóingatlan tranzakciókhoz kapcsolódóan jelzáloghitel-közvetítéssel is foglalkozik, valamint további szolgáltatásokat is nyújt, így  biztosításközvetítést, ingatlan értékbecslést és energetikai tanúsítványok készítését.

A tavalyi évet a cég 2,28 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 735 millió forintos adózott eredménnyel zárta, előbbi egy év alatt 40 százalékkal, utóbbi csaknem 50 százalékkal nőtt.
(MTI – BrandTrend)