Kategória: Hír.

Admin kategória: Hír.

Az Effie szakmai elismertsége nem utolsó sorban a széles iparági tudásra épülő zsűrizésre vezethető vissza: a hazai kommunikációs szakma közel 100 képviselője két napos alapos és minden részletre kiterjedő zsűrizéssel határozta meg a döntőbe jutott pályaműveket. Az ügynökségi, megrendelői, média, kutatói és oktatói oldalról érkező zsűritagok a nevezések mintegy 60%-át találták továbbjutásra alkalmasnak.

A legtöbb döntős nevezés a Szolgáltatás, a Bevezető kampány, az Élelmiszer, a Társadalmi célú reklám és a Fogyasztási cikkek kategóriákból került ki. Shortlist-re kerülési arány az Élelmiszer-Ital, a Big marketing idea, a Hosszútávú hatékonyság, a Kereskedelem, a Kis költségvetésű kampányok, a Szolgáltatások-Média és a Szolgáltatások-Telekom kategóriában volt a legmagasabb.

A döntős alkotások szempontjából kiemelkedően legsikeresebb négy ügynökség az ACG Reklámügynökség, az OMD Hungary, a Young&Rubicam Budapest és a PHD Hungary. Őket követi a Havas Media, a Mito és a Human Dialog.

A zsűrizést megelőzően végzett auditálás eredményéről a kutató szakemberekből álló bizottság megállapította, hogy a megvizsgált pályázatokban leírt módszerek és eszközök alkalmasak a deklarált célok elérésének alátámasztására. Ugyanakkor javasolták, hogy a jövő évi a kiírásban külön hívják fel a pályázók figyelmét, hogy a megcélzott célcsoport elérését, a kvalitatív reklámcélokat (imázs változása, üzenet célba érése) is bizonyítsák kutatási adatokkal.

A leghatékonyabb kampányok alkotói – a megrendelő és az ügynökség – eredményes munkájukért járó szakmai elismeréseiket, az Arany, Ezüst, Bronz Effie-ket, valamint a Platina Effie-t ez alkalommal is a Vigadó Dísztermében megrendezendő ünnepélyes Díjátadó Gálaesten vehetik át 2015. október 9-én. Az est zenei közreműködője Pátkai Rozina és kvartettje lesz.

A szervezők felhívják a figyelmet az időben történő jegyigénylésre a Gálahelyszín korlátozott befogadóképessége miatt.

A hazai Effie-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi.
(BrandTrend)