Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Bővülő forgalom, kimagasló eredmények: a vasárnapi boltzár sem törte meg az Arena Plaza sikerét – derül ki a GfK Hungária legfrissebb Exit Survey kutatásából. Bár az új szabályok miatt vásárolni csak a hét hat napján lehet, a statisztikák szerint ez nem volt hatással a vásárlási kedvre. Vasárnap helyett a legtöbben a hétfőt, a csütörtököt, vagy a pénteket választják, és egyre többet áldoznak divatra, műszaki cikkekre és kikapcsolódásra is.

A friss kutatási adatok az mutatják: bár az új nyitva tartási rend némileg átrajzolta a vásárlási szokásokat, az Arena Plaza vásárlói egyre több időt töltenek el a plázában, és egyre többet hagynak a kasszáknál. Az Arena Plaza nemcsak Budapesten és vonzáskörzetében népszerű: a látogatók mintegy negyede Pest megyén kívülről, az ország egész területéről érkezik.

Az üzletek nyitva tartására vonatkozó új szabályok nem szegték a vásárlók kedvét a GfK kutatása szerint. Kevesebb idővel gazdálkodnak, így még értékesebbé váltak számukra az Arena Plaza előnyei, a széles márkakínálat és az ingyenes parkolási lehetőség. A vásárlók más bevásárlóközpontokhoz képest kétszer annyi időt, közel 2 órát töltenek el az Arenában, ezalatt átlagosan 4 üzletbe térnek be. Akik korábban vasárnapra időzítették beszerzéseiket, most leginkább a hétfőt, a csütörtököt és a pénteket választják.

A látogatók nemcsak sok időt töltenek el, de a piaci átlag 2,5-szeresét hagyják az üzletekben. Egy tipikus Arena vásárló egy-egy látogatás alkalmával 2015 júniusában átlagosan több mint 17 ezer Ft-ot, azaz majdnem annyit költött, mint tavaly karácsonykor. A legtöbbet, átlagosan több mint 20 ezer Ft-ot, elektronikai cikkekre szánják, de több mint 18 ezer Ft-ot fizetnek ki ruhára, ékszerekre és órákra is. Sportfelszerelésre és sportruhára, illetve cipőre és táskára is szívesen költenek a bevásárlások során.

Magyarországon az Arena Plazában található meg a legtöbb nemzetközi márka egy fedél alatt, így az áruház forgalmának fő húzóerejét a stílus és a divat adja. Ugyanakkor egyre többen választják a bevásárlóközpontot egy-egy kávézás, baráti találkozó vagy vacsora helyszínéül, és folyamatosan nő a mozi népszerűsége is.

Balla Erna center menedzser szerint: „Újra megerősítést nyert, hogy az Arena közönségét igényes, céltudatos vásárlók alkotják, akik határozott elképzelésekkel és magas elvárásokkal érkeznek hozzánk. Ők azok, akik számára kiemelten fontos, hogy az Arena Plazában találják a legnagyobb nemzetközi divatválasztékot, új, stílusos „zászlóshajó” üzleteket és inspiráló, exkluzív környezetet a vásárláshoz. Célunk, hogy továbbra is még vonzóbb márkákkal és kikapcsolódási lehetőségekkel várjuk a látogatókat.”
(BrandTrend)