Kategória: Hír és Piac.

Admin kategória: Hír.

Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről forgalmi adatok szerinti nyilvános rangsort, így jelenleg a GKI Digital TOP10 listája mutatja a legpontosabban a magyarországi e-kereskedelem szereplőinek fontosságát.

Az összeállítás során magyarországi cégnek tekintették mindazon szereplőket, melyek magyar tulajdonban vannak, vagy rendelkeznek az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal. Az összehasonlítási alapot a 2014-es online árbevétel adta.

Lista rangsorát 1400 webáruházat érintő piackutatás és szakértői elemzés segítségével van képezve, a kapott adatok össze lettek vetve a cégek nyilvánosan is elérhető adataival.

A 10 legnagyobb e-kereskedő összesített online értékesítésből származó árbevétele tavaly meghaladta az 50 milliárd forintot, melyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.

A lista élére a 2014-es eredményei alapján az Extreme Digital került, ezzel ő lett Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.

eLISTA-2015

A TOP 10 listája:

  • Extreme Digital (magyar tulajdonú cég)
  • Mall.hu
  • eMAG
  • Libri-Shopline (magyar tulajdonú cég)
  • Media Markt
  • Bónusz Brigád (magyar tulajdonú cég)
  • iPon (magyar tulajdonú cég)
  • Tchibo
  • Tesco
  • Fashion Days
  • Játéknet (magyar tulajdonú cég)

50% hazai, 50% külföldi

A TOP10-ben – köztük a dobogó legfelső fokán – 5 olyan cég is szerepel, amely többségében, vagy egészében magyar tulajdonban van (Extreme Digital, Libri-Shopline, Bónusz Brigád, Ipon, Játéknet). A 10-ből további 3 helyezett olyan országosan ismert, a piacon már jól bevezetett márka, mely – nagy múltú – offline bolthálózata mellett, online áruházzal csak az utóbbi 5 évben indult el (Media Markt, Tchibo, Tesco).

Egyenlő feltételek, egyenetlen pályán

A rangsor alapja az online értékesítésből származó nettó árbevétel. Azonban mivel a vizsgált 1400 webáruház termékkategóriától, üzleti modelltől, pénzügyi háttértől és piaci múlttól függően más és más utat járt be, fontosnak tartották, hogy néhány, egyéb bontási tényezőt is vizsgáljanak:

5 évnél fiatalabb webáruházak (TOP3):

  • Media Markt
  • Bónusz Brigád
  • Tchibo

Magyar tulajdonú webáruházak (TOP3):

  • Extreme Digital
  • Bónusz Brigád
  • Ipon

5 évnél fiatalabb magyar márkák (TOP3):

  • Bónusz Brigád
  • Manna
  • eOptika

(BrandTrend)