Kategória: Dizájn és innováció és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

Egy sportcipő egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy a játékos lábát megfelelően rögzítse. A rögzítéssel kapcsolatos igény a sportoló mozgásával párhuzamosan változik, a kérdés, hogyan lehet az összhangot megteremteni? E probléma áthidalására dolgozta ki a Nike tervezőcsapata a Nike Adapt technológiáját, amely folyamatosan képes személyre szabott rögzítést nyújtani a sportolóknak.

A rögzítéssel kapcsolatos megoldások átszövik a Nike történetét, az áttörésben azonban kulcsszerepet játszott a sportszergyártó első önbefűző sportcipője, a 2016-ban bemutatott Nike HyperAdapt 1.0. A Nike Adapt ennél is tovább megy: a platform az önbefűző rendszer mellett a cipőbe integrált program és a vele kapcsolatban álló alkalmazás segítségével személyre szabott rögzítést biztosít a játékos számára.

nikeadaptbb_app

A működése egyszerű: a cipőbe lépve egyedi érzékelők mérik fel a játékos lábának rögzítéséhez szükséges erőt, és eszerint állítják be a rendszert. A talp alatt futó fűzők szakítószilárdsága 15 kg-os erőhatást is kibír (ez durván egy átlagos ejtőernyő zsinórjának teherbírása), így egy sor mozgásformánál biztosítja a megfelelő tartást. Az “agymunkát” a FitAdapt technológia végzi el: a játékosok manuálisan, vagy akár a Nike Adapt alkalmazást telefonról irányítva különböző erősségű rögzítést állíthatnak be maguknak – például időkérés alatt lazíthatják, majd a folytatáskor ismét szorosabbra állíthatják a fűzőket. A sportolók a FitAdapt technológia jövőbeni frissítéseiből is profitálni tudnak majd, segítve ezzel a rendszer tökéletesítését és új digitális szolgáltatások megalkotását.

nikeadaptbb_fntilikina

A modell végső formáját élsportolók bevonásával alakították ki. Köztük volt a Boston Celtics játékosa, Jayson Tatum is. „Sokat jelent számomra, hogy az elsők között próbálhattam ki a cipőt, ezáltal képviselhetem a Nike-t a kosarazás jövőjében. Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy egy gombnyomással beállítsam a rögzítést, megváltoztassam a cipő színét és figyelemmel kövessem a töltöttséget… mindez elég menő.”
(BrandTrend)