Kategória: Dizájn és innováció és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

A HOYA, mely a szemüveglencse gyártás globális piacának kulcsszereplője a 3D technológia nyújtotta fejlesztési lehetőségeket kihasználva, idén nyártól több európai országban, beleértve Magyarországot is, elérhetővé teszi üzleti partnerei és azok vásárlói számára a YUNIKU márkanévre keresztelt integrált rendszerét. A nemzetközi szabadalommal védett innováció lehetővé teszi az egyénre szabott szemüvegkeretek gyártását, a háromdimenziós arcszkennelés és 3D nyomtatási technológia együttes alkalmazásával. Szakértők szerint ez az újítás akár iparági forradalmat is hozhat a globális szemüvegkeretek gyártói piacán.

HOYA_Scanner_Zijkant_Totaal_W6A9245_Yuniku

A modern ember több mint ezer éve törekszik megtalálni a felmerülő látáshibák tökéletes korrekcióját. Tény, hogy a szemüvegkeretek és szemüveglencsék piaca – köszönhetően Földünk növekvő népességszámának, az egyre magasabb átlagéletkornak, valamint az urbanizációnak – dinamikusan nő. Nemzetközi statisztikák szerint ma már minden második ember látáskorrekcióra szorul, és a prognózisok további növekedést mutatnak. Vannak olyan térségek, országcsoportok, elsősorban a távol-keleti régióban, ahol a lakosságnak már közel 80%-a látáskorrekcióra szorul.

A hagyományos lencsék és keretek csak egy bizonyos fokig személyre szabhatóak. A keret és annak illeszkedése adott, és a lencseparamétereknek ehhez kell igazodniuk, úgy, hogy a lehető legjobb – azonban nem minden esetben ideális – látásélményt nyújtsák. Ezzel szemben a Yuniku egy forradalmi, látás-centrikus megközelítést alkalmaz. A 3D-s tervezés és nyomtatás lehetővé teszi, hogy a vásárló vizuális, kényelmi és esztétikai igényeinek megfelelően, tökéletesen személyre szabható szemüveg készülhessen.

Y6 Jeans Blue_Close-up

A HOYA, a világ vezető japán szemüveglencse gyártója és a Materialise vezető 3D nyomtató szoftverekkel és szol­gáltatásokkal foglalkozó vállalata együttműködve alkotta meg a YUNIKU-t. A háromdimenziós arcszkennelés és 3D nyomtatási megoldás ötvözésével új korszakot nyit e mára rendkívül technológia-intenzívvé vált szegmensben.

„A Yuniku forradalmasítja a szemüvegkészítés teljes folyamatát, divatot teremt, egyúttal jelentős kihatással lehet a teljes szemüvegkeret gyártói piacra is, hiszen a mai fogyasztói trendeket látva az is elképzelhető, hogy 5-10 év múlva a tömeggyártott keretek háttérbe szorulnak. A jövőben a perszonalizációé a jövő és a Yuniku pontosan ezt testesíti meg, de nem csak a keretben, hanem a lencsében is. A szemüveget viselők egyre nagyobb számban vágynak majd egyedi megjelenésre, tökéletes illeszkedésre, tökéletes látásra és prémium minőségre. A HOYA üzleti partnerei és azok vásárlói elé tárja a jövőt, ami már Magyarországon is elérhető lesz idén nyártól” – hangsúlyozza Bácskai László, a Hoya Magyarország cégvezetője.
(BrandTrend)