Az Ericsson négy új alkalmazást vezet be a kommunikációs szolgáltatóknak az 5G közeledtével megjelenő üzleti lehetőségek kihasználása támogatására. A megoldásokat a Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress 2016, MWC – Barcelona, 2016. február 22 – 25.) mutatják be.
A Dolgok Internetének (IoT), az 5G technológiának és a felhőnek köszönhetően a szolgáltatók egyre több, különféle hálózathasználati módot tapasztalhatnak majd, amelynek eredményeként új értékláncok, pénzügyi modellek és üzleti lehetőségek alakulnak ki. Az előttük álló lehetőségek kihasználása érdekében a szolgáltatóknak folyamatosan át kell alakulniuk és az ügyfeleik számára új értékteremtési módokat kell kialakítaniuk.
E fejlődéssel egy időben a hálózati teljesítmény egyre fontosabbá válik és egyre nagyobb kihívás elé állítja a szolgáltatókat. Egy az Ericsson Mobilitási Jelentésének (Ericsson Mobility Report) a világkongresszusra készített kiadása szerint a gyenge minőségű videó streaming élmény valójában kétszeresen is visszaüthet, mert nem csak a szolgáltató márkaértékét csökkenti, de egyúttal a versenytársak márkaértékének növekedését is elősegíti.
Az Ericsson Mobilitási Jelentés legutóbbi száma szerint a WCDMA/HSPA mobil szélessávú hálózatok 2021-re világ népességének 90%-át lefedik. Egyelőre azonban a világ népességének több mint fele nem rendelkezik internet hozzáféréssel, különösen a fejlődő országokban. Ez hatalmas lehetőséget kínál a mobil szolgáltatóknak.
A mobil internet mindenki számára elérhetővé tételére vonatkozó jövőkép valóra váltása érdekében az Ericsson három különböző feladatot igyekszik egyszerre megvalósítani: a hálózati teljesítmény növelése, az operatív hatékonyság javítása és a mobil szélessávú lefedettség költségének csökkentése. Az Ericsson WCDMA Flow of Users megkettőzi a meglévő infrastruktúra hálózati teljesítményét, a Zero Touch WCDMA három nagyságrenddel növeli meg a hálózat operatív hatékonyságát, míg a Mobile Broadband Expander drámai mértékben, akár 60%-kal csökkenti a TCO-t, jelentősen egyszerűsítve a meglévő csupán 2G-képes telephelyeket.
A Mobile Broadband for Everyone 2016 második negyedévében kerül üzembe.
Az 5G irányába mutató fejlődés részeként és a létező LTE technológia teljesítményének és hatékonyságának a növekvő adatforgalom által a hálózat iránti követelmények teljesítése melletti javítása érdekében az Ericsson bevezeti új Ericsson Radio System szoftver és hardver fejlesztéseit, amelyek támogatják a világ első 1Gbps csúcs adatátviteli sebességeket kínáló üzleti LTE-jét a Cloud RAN hiper-skálázható rádió hozzáférési hálózat architektúrája mellett.
Az Ericsson Radio System nevű rendszert a 4×4 MIMO-t támogató három új rádió hozzáférési termék és új spektrum sávok is kiegészítik. Az extrém alkalmazás lefedettség iránti felhasználói igények hatékony kielégítése emellett multi-gigabit kapacitások és soksávos felhordási megoldások iránti keresletet is fokozza, amelyeknek kielégítésére további mikrohullámú kiegészítésekkel bővíti az Ericsson Radio Systemet.
Az extrém alkalmazás lefedettség biztosítása 2016. második negyedévétől áll rendelkezésre.
- Új megoldás: Élményközpontú menedzselt szolgáltatások
Az előfizetők számára a hálózati teljesítmény és a felhasználói élmény egyre fontosabbá válik. A szolgáltatók élményközpontúvá válásának támogatása érdekében az Ericsson bevezeti a Service Operations Center (SOC) és az Experience Management Center (EMC) funkciókat az Élményközpontú menedzselt szolgáltatások kínálatából.
A SOC figyelemmel kíséri az olyan szolgáltatások teljesítményét, mint pl. a valósidejű videó streaming és hálózati böngészés, amelyet hálózati teljesítmény követelményekre fordítanak le és korrelálnak. Az EMC a fogyasztói élményeket és percepciókat monitorozza például ügyfélfelmérések, közösségi média analitikák, Net Performance Score vizsgálatok és lemorzsolódás elemzések révén, amelyeket aztán szolgáltatási teljesítmény követelményekre fordítanak le és korrelálnak.
A szolgáltatásminőséget és az ügyfeleik által az élményeikről kialakított képet jobban megértő szolgáltatók mindkét tényező révén jobban tudnak fejlődni.
Az Experience Centric Managed Services új szolgáltatásai azonnal elérhetővé válnak.
- Új megoldás: Revenue Manager
A Revenue Manager konvergens, valósidejű díjazási és számlázó termék digitális szolgáltatók számára, amely egy nagymértékben konfigurálható felhő-alapú úttörő architektúrával biztosítja az automatizálás, a rugalmasság és az operatív hatékonyság új szintjeit. Ez a Hálózatba Kapcsolt Társadalom lehetőségeire és kihívásaira kialakított első üzleti támogató rendszer (BSS).
A termék lehetővé teszi a szolgáltatók számára, hogy új termékeket és szolgáltatásokat vezessenek be napok alatt, új bevételi forrásokat használjanak ki a valósidejű bevételmegosztás révén és személyre szabott sokcsatornás interakciók, beágyazott analitikák és egységesített szabályzatkontroll segítségével fejlesszék a fogyasztói élményt.
A Revenue Manager 16 általánosan 2016. júniusában lesz elérhető.
(BrandTrend)