Kategória: Dizájn és innováció és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

A CES legnagyobb érdeklődéssel várt kiállítói minden évben az autóipar szereplői, akik 2016 januárjában is kitesznek magukért. A GM, az Audi vagy éppen a Mercedes mérnökei soha nem látott balesetelkerülő alkalmazásokkal, 3D nyomtatóval gyártott alkatrészekkel, szélvédőbe épített kijelzőkkel és számos elképesztő újdonsággal készülnek a világ legnagyobb technológiai kiállítására.

A folyamatos technológiai innovációkat és robbanásszerű haladást látva sokunkban felmerülhet a kérdés: hová vezet ez a sok újítás, és meddig fejlődik még az autóipar? Egy biztos, az elektromos meghajtás és az önjáró autók jelenléte még csak a jéghegy csúcsa! Az már tavaly kiderült, hogy az önjáró autók lelépnek a sci-fi fantáziák polcáról és hamarosan be is parkolnak mindennapi életünkbe.

2016-F015-CLASS-FUTURE

A Mercedes a CES 2015-ön mutatta be F015 Luxury in Motion névre keresztelt prototípusát, az idei sanghaji CES Asia kiállításon pedig az Audi rukkolt elő R8 e-tron nevű automata csodájával. Az önvezérlésre képes technológiákat pár éven belül már szériaautókhoz is rendelni lehet, az újgenerációs lézer szkennerrel, az ultrahangos érzékelőkkel, a radarral és videokamerákkal felszerelt önjáró autó senkinek nem álom többé.

De ha ez már a jelen, vajon mit hoz a jövő? A 3D-s nyomtatók térhódítása nem kíméli az autóipart sem, a GM szakértői szerint pár éven belül kulcsszakmává válik majd a 3D-s nyomtató mérnök minden piaci szereplő életében. A szakértők szerint 2025-re az autók nem csak maguktól és szinte kizárólag elektromos meghajtással működnek majd, hanem mesterséges intelligenciájuk segítségével együtt is élnek majd az őket környező világgal. Az okos autók kommunikálni fognak társaikkal, tanulnak tőlük és alkalmazkodnak is hozzájuk.

Az alkalmazkodás egyik legkritikusabb pontja az egymás veszélyeztetése nélküli közlekedés és a balesetek kivédése lesz az önjáró autók világában. A közlekedési balesetek 90 százaléka emberi hibára vezethető vissza, az önvezető járművek térnyerésével így a balesetek száma látványosan csökkenhet majd. Számítások szerint, ha csak az utakon közlekedő járművek 10 százaléka válna automatává, azzal máris évi 1100 életet lehetne megmenteni. És akkor a környezetet megóvó technológiák, valamint a balesetmegelőző alkalmazások eredményeivel még nem is számoltunk, ezekből is szép számmal találunk majd a közel 20.000 négyzetméteren, több mint 115 autós kiállítóval induló CES 2016-on.

Debütál egy többkamerás érzékelő rendszer, mely valós idejű környezeti információk alapján tartja a megfelelő sávban járművünket, így csökkentve a sávelhagyásból származó karambolok előfordulását. Szintén megjelenik egy esetleges akadályokat nagy sebességnél is magától kikerülő automatika a CES 2016-on. A szélvédőbe épített digitális kijelzők segítenek a sofőr figyelmét az úton tartani, de bemutatnak egy vezetés közbeni chatelést korlátozó technikák is. A technológia lényege, hogy fizikai és hangjelzéssel tudatja a sofőrrel, ha sebességváltáson kívül engedi el a kormányt, ezzel segítve elő a biztonságos úttartást. De persze nem csak úton levőkre figyelnek oda korunk mérnökei, a gyalogosfigyelő szenzorok a másodperc tört része alatt reagálnak és speciális vészfék technológiával vigyáznak az úton áthaladókra.

„Kíváncsian várjuk Mary előadását, hiszen a GM mindig is élen járt a vezetői élmény növelését és az autók biztonságát célzó innovációk terén. Az életünket átszövő hálózati létben az autók szerepe is hatalmas, egy ilyen terület fejlődése sosem állhat le!” – utalt a GM elnök Mary Barra nyitóbeszédére Gary Shapiro, a CES-t szervező CTA (Consumer Technology Association) elnöke.

A soron következő CES-t 2016. január 6–9. között rendezik Las Vegasban. A kiállítás és szakmai találkozó közel 100 ezer négyzetméteren, több mint 3600 kiállítónak ad helyet, akik legtöbbször itt mutatják be a világon először legújabb termékeiket és szolgáltatásaikat a fogyasztói elektronika teljes ökoszisztémájából. További információ a CESweb.org honlapon.
(BrandTrend)