Kategória: Dizájn és innováció és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

Nemzetközi dizájnpályázatra várja a legtehetségesebb grafikusokat a Viber. Az egyik legnagyobb, több mint 600 millió felhasználóval rendelkező, üzenetküldő okostelefonos alkalmazás második Sticky Fingers versenyén, „Az én városom, az én hangulatom” („My City, My Vibe) pályázaton a Talenthouse művészeti közösséggel együtt keresi az alkotókat a világ minden tájáról. Az érdeklődők a 2015. november 18-ig adhatják le pályamunkájukat.

SF_logo_purple_1200x1200

A kreatív alkotók a nemzetközi dizájnpályázaton kedvenc városuk inspirálta matricadizájn-ötleteiket oszthatják meg a világgal. A művészeknek három egyedi alkotáson kell bemutatniuk a kiválasztott helyszín pezsgő hangulatát és atmoszféráját.

A pályaműveket neves zsűri értékeli, ennek tagja Erez Schoher, a Viber kreatív igazgatója, Stanislav Makarenko „Drawk”, az első Sticky Fingers pályázat győztese, Julieanna “YesJulz” Goddard, az online világ egyik meghatározó véleményvezére, illetve a graffitiművész Alec Monopoly. A zsűri első körben 20 pályaművet választ ki, az 5 döntős alkotás pedig ezek közül kerül majd ki. A finalisták lehetőséget kapnak arra, hogy együtt dolgozzanak a Viber kreatív csapatával grafikai ötleteik megvalósításán. A nyertes alkotásokat új Viber-matricacsomagként világszerte több millió felhasználó vásárolhatja majd meg, a legjobbnak talált grafikusok ezzel nemzetközi elismertségre tehetnek szert. A kiválasztott művészek ráadásul minden értékesített matrica után részesedést is kapnak.

A Viber november 18-ig várja a 18 év feletti pályázók kreatív dizájnalkotásait, az érdeklődők a www.viber.com/MyCityVibe oldalán keresztül tölthetik fel pályamunkájukat. A 20 legjobb pályaművet december 9-én, közülük az 5 döntős nevét pedig december 15-én hirdeti ki a zsűri.

„A globálisan több mint 600 millió felhasználót kiszolgáló Viber ezzel a kreatív felhívással szeretné ünnepelni a világ városainak sokszínűségét és egyéni stílusát – mindezt kedvenc kifejezési formáján, a matricákon keresztül” – mondta Erez Shocher. „Arra bátorítunk minden alkotót, hogy alkotásaikkal kedvenc városuk kulturális sajátosságait mutassák be. Nem elsősorban nevezetességeket, híres látnivalókat várunk, sokkal inkább arra vagyunk kíváncsiak, hogy miként adható át egy-egy város hangulata, színei a művészek Viber-matricák segítségével, összefoglalva az adott helyszín által képviselt különleges életérzést.”

„Alkotóként is nagyszerű lehetőségnek tartom, hogy az üzenetküldő alkalmazás egy rendkívül széles platformot biztosít arra, hogy a művészek kifejezhessék kreativitásukat. Ezt ráadásul most egy nem szokványos módon tehetik meg” – tette hozzá Alec Monopoly. „Izgatottan várom, hogy lássam a világ különböző pontjairól érkező matricakreációkat és egyúttal kíváncsi vagyok arra, hogy a kreatív tehetségek hogyan birkóznak meg a feladattal.”

A Sticky Fingers kezdeményezésről

„Az én városom, az én hangulatom” a második Sticky Fingers pályázat. Az első kreatív felhívás a Sticky Fingers kabalafigurájának megtervezéséről szólt. A versenyt tavaly a „Drawk” művésznevű alkotó nyerte, mókás mókuskarakterével, Chew-val. Az első pályázatra több mint 100 országból több ezer pályamű érkezett – a program ezzel a Talenthouse egyik legsikeresebb márkakampányává is vált. A nyertes „Drawk” a cég Tel Aviv-i irodájába utazott, ahol egy hét alatt a Viber kreatív csapatával közösen dolgozta ki Chew figurájának karakterjegyeit.

Chew Image

„Hét éve, 2008 óta rajzolok és tervezek figuraskicceket. A legnagyobb álmom vált valóra azzal, hogy munkámat választották az első Sticky Fingers kreatív pályázat győztesének” – hangsúlyozta „Drawk”. „Csodálatos érzés volt, amikor megtudtam az eredményt, ez azonban hatalmas felelősséggel is jár. Olyan nagyszerű, nemzetközi lehetőséget kaptam, amelynek keretében egy professzionális szaktudással rendelkező csapattal együtt dolgozhattam együtt, rengeteget utazhattam és mára az általam tervezett skiccek matricacsomagját világszerte használják. Izgatottan várom, hogy segíthessek a következő művész kiválasztásában. Az „Én városom, az én hangulatom” pályázatában. Egyúttal bátorítok minden jelentkezőt, hogy merjen önmaga lenni, és vigye bele saját stílusjegyeit pályamunkájába” – tette hozzá.
(BrandTrend)