Kategória: Dizájn és innováció és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

Az építészettől kezdve az energiaiparon át az IKT szektorig, a közigazgatás minden szintje és az önkormányzatok is érintettek abban, hogy Magyarország egyre több városát lehessen okos városként aposztrofálni. Mi szükséges ahhoz, hogy a város, ahol élünk intelligens legyen?

Harmadik éve keresi a választ és a lehetséges megoldásokat az okos városi közlekedés és parkolás kihívásaira, a CEE Parking Development Forum, melyet minden évben megrendez a Magyar Parkolási Szövetség.

Magyarország legfontosabb parkolási és mobilitási rendezvényét 2015. december 2-án, Budapesten, a Larus Rendezvényközpontban tartják. A Szövetség harmadszorra rendez olyan konferenciát, amely nem csupán a szűk szakmai csoportokat kívánja megszólítani, hanem az autóipar, az energiaszolgáltatók, IT és telekommunikációs cégek magyar és külföldi képviselőit is. 2015-ös CEE Parking Development Forum fővédnöke, Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium, gazdaságszabályozásért felelős államtitkára, aki köztudottan évek óta elektromos hajtású gépjárművel közlekedik és az Megújuló Energia Társaság (MASZOLÁR) elnökeként, már az EU képviselősége idején is foglalkozott azokkal a témákkal, amelyek a jövő garázsainak üzemeltetésében meghatározóak lesznek.

smart city

 

Idén két olyan aktuális és izgalmas témával is kiemelten foglalkozik a CEE-PDF 2015. december 2-i rendezvénye, Budapesten a LARUS Rendezvényközpontban, mint a dugódíj és a dízel botrány hatásai. Az utóbbihoz kapcsolódva a GÉMOSZ elnöke, Gablini Gábor előrejelzéseit is meghallgathatjuk. A kerekasztal beszélgetés moderátora, Szirmay Tamás építészmérnök, a Hungaropark Oktatási és K+F, innovációs bizottságának elnöke.

Az elmúlt három évben számos olyan innovációt mutattak a be a PDF-en, amelyek hozzájárultak a városi közlekedés jobbá tételéhez, aminek szerves része a parkolás, ami akkor jó, ha gyors és mindig meg tud valósulni. Ezt hivatott segíteni a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. is, amelynek elnöke, Veres Mihály is előadást a tart a rendezvényen. Kugel Tibor, a Hungaropark alelnöke, a dugódíj kérdés köréhez kapcsolódva az ingatlanok, a hasznosítható városi parkolóhelyek relevanciájában tart előadást.

Kocsis Ferenc Árpád, az Európai Parkolási Szövetség magyar munkatársa a közeljövő városi közlekedés trendjeiről, az elektromos- és önvezető autókról, valamint a már Magyarországon is terjedő közösségi szolgáltatásról, a CAR SHARINGRŐL tart előadásokat. A vezető nélküli autókban rejlő lehetőség számos ponton hozzájárul a városok intelligenssé tételéhez: car sharing, az online rendelhető saját autó és az, hogy a járművünk nem áll a 24 órából 23 órát parkolva, izgalmas időket vetít előre a városi közlekedés terén.

Az információtechnológia fejlődése lehetővé teszi, hogy sokkal gyorsabban, hatékonyabban feltárjuk az összefüggéseket, új tudást szerezhetünk az általunk használt rendszerekről, amikre reflektálva jobb életkörülményeket teremthetünk. Ez a fajta új intelligencia minél szélesebb körben történő elterjesztését és beépítését a különböző iparági képviselőkbe, tűzte ki célul a CEE-PDF és remélik, hogy ez a fórum nagyban hozzájárul város és annak működésének okossá tételéhez.
(BrandTrend)