Kategória: Dizájn és innováció.

Immár második alkalommal hirdette meg a Magyar Telekom a legjobb magyar ötletek börzéjét a Deutsche Telekom Csoport nemzetközi innovációs versenye keretében. Április 15-ig 46 ország 326 csapata pályázott ötletekkel hat kategóriában, ebből 34-et magyarok nyújtottak be. A legtöbb pályázat  Németországból, Macedóniából, Magyarországról és Romániából érkezett. Minden negyedik ötletet Európán kívüli csapat nyújtott be, például Kanadából, Indonéziából, Hong Kong-ból és Dél-Afrikából. A 2014-es verseny fókuszába a “Felhő-alapú szolgáltatások” és a „Média és kommunikáció a jövőben” témakörök kerültek, az összes beérkezett pályamű 60 százalékát ebben a kategóriában nevezték.

A háromhetes jelentkezési időszak elteltével a versenyt szervező partnerek nagyon elégedettek a pozitív visszajelzések láttán. A 2014. évi versenyt a Telekom inkubátor programja, a hub:raum, a Kitchen Budapest, a UQBATE (a Deutsche Telekom dolgozói számára létrehozott különleges program), valamint a Deutsche Telekom hét közép-kelet európai leányvállalata támogatja.

“Mind a 326 ötletnek van esélye arra, hogy bekerüljön a Deutsche Telekom termékportfóliójába, és a jövőben ügyfeleink milliói számára elérhetővé váljon” – mondta Dr. Heinrich Arnold, a Telekom Innovation Laboratories nemzetközi vezetője, az egyik verseny kezdeményezője. Június 27-én a zsűri kiválasztja az összes benyújtott pályamű közül azt a projektet, amelyet a Deutsche Telekom és az inkubátorok együttműködésében megvalósítanak.

Az elődöntők során 12 csapat juthat be a Champions Pitch eseményre. A 12 döntős közül egy szakértőkből álló zsűri választja ki a nyertest a krakkói Champions Pitch eseményen. A Krakkóba utazó döntősöket a partner országok fővárosaiban rendezett elődöntők során választják ki, Magyarországon május 28-án kerül sor a megmérettetésre a Kitchen Budapest laborjában.

A döntősök felkészítésének céljából, a csapatok négynapos startup oktatási programon vesznek részt, ahol szakértőktől kapnak tanácsokat és betekintést nyernek a Deutsche Telekom kutatási projektjeibe. A verseny fődíja  többek között potenciális befektetés akár 150.000 Euro összegig, részvételi lehetőség a DT nemzetközi startup akszelerációs programjaiban, hardver és szoftver csomagok, továbbá közvetlen konzultációs lehetőség a Deutsche Telekom Csoport döntéshozóival.

„Egy ilyen verseny már csak azért is hasznos, mert a projektgazdák itt megtapasztalhatják, milyen eladni, prezentálni egy ötletet, és emellett persze érdemi sikereket is elérhetnek. Ezt jól jelzi a tavalyi második helyezettnek, a magyar Cubilognak az esete. Egy olyan felhő alapú adatgyűjtő és ellenőrző rendszert dolgoztak ki, amelyet a mezőgazdaságban lehet használni. El is indítottunk velük egy partneri kapcsolatot: a T-City Szolnok projekt keretében adunk nekik lehetőséget a továbbfejlesztésre” – nyilatkozta Pataki Róbert, a Magyar Telekom üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese.
(BrandTrend)