Kategória: Dizájn és innováció.

Az “okostojás” Zagyvai András hagyatéka, aki 2007-ben állt elő az ötlettel. A kezdetben művészi pontossággal fából megalkotott tojás mára műanyag formában is kapható, sorozatgyártásban készül, és rövidesen elérhető lesz digitális változatban is.

smart egg1

A Smart Egg célja, hogy keresztülvezessünk egy pálcát egy térbeli labirintuson. A játék a Rubik-kockához hasonlóan az ember logikáját és háromdimenziós memóriáját veszi igénybe, egyedülálló működési elvéből adódóan azonban minden új tojás új kihívást jelent.

A magyar találmány 2012-ben ért el először nagy sikert, amikor Washingtonban az IPP világversenyen nagydíjat nyert. A tulajdonosok számára a legnagyobb elismerés mégis az, hogy a játék olyan neves játéküzletekben is megtalálható, mint a Toys’R’Us, vagy a Barnes & Noble. Magyarországon is folynak a kereskedelmi láncokkal való egyeztetések, a Smart Egg április végétől több ezer hazai üzletben lesz elérhető.

“A vásár kezdetét megelőzően szerződést kötöttünk a University Games-szel a Smart Egg amerikai forgalmazásáról, így a kiállításon már saját standjukon mutatták be az első, hat műanyag tojásból álló sorozatot. Az a tény, hogy további 22 országgal kezdtük meg az üzleti együttműködést a rendezvény után, remekül rávilágít a piaci érdeklődés mértékére.” – nyilatkozta Horváth Zsolt, az Art & Smart Egg Kft. ügyvezetője.

smart egg2

A nemzetközi siker többek között a tudatos márkaépítésnek is köszönhető. A Smart Egg márka bevezetésén, valamint a játék telefonokra és tabletekre fejlesztett változatán a POSSIBLE csoportba tartozó Carnation Group dolgozik.

„A Smart Egg alapötletéből született mobil app fejlesztése a POSSIBLE budapesti irodájában történik, ugyanakkor mind az európai mind a tengerentúli terjesztésben jelentős segítséget jelentenek a londoni és New York-i partnerirodáink.” – mondta Szabó Erik, a Carnation Group vezérigazgató helyettese.
(BrandTrend)