Kategória: Dizájn és innováció.

December 11-én zajlott le a T-Mobile Lengyelország varsói vállalati központjában rendezett Innovation Day Poland rendezvény, a 2013. évi Telekom Innovációs Verseny záróeseménye. A győztes szlovák Excalibur és a második helyezett magyar Cubilog az eseményen mutatta be termékét, illetve itt számolt be a Telekommal 2013 júniusa, azaz a pályázat bemutatása óta folytatott együttműködés eredményéről.

TIC-Logo

“Nagy öröm számunkra, hogy 2013. eleje, azaz a Telekom Innovációs Verseny meghirdetése óta már kézzelfogható eredményekről számolhatunk be a nyertesekkel folytatott együttműködésünk tekintetében” – mondta a zsűritag Dr. Heinrich Arnold, a Telekom Innovation Laboratories vezetője.

Mint arról korábban már hírt adtunk, Berlinben nemzetközi szakértőkből álló zsűri választotta ki a Telekom Nemzetközi Innovációs Verseny győzteseit. Összesen négy kontinens 45 országából 444 ötletet nyújtottak be. A döntőben a szlovák Excalibur csapat győzedelmeskedett, a második helyezett a Cubilog Magyarországról. A december 11-én, Varsóban megrendezett szemlén a nyertes pályaműveket demózták alkotóik. Az ötletek továbbfejlesztését a Telekom Csoport szakértői segítségével termékké vagy prototípussá fejlesztik, amihez 500.000 euró értékben biztosítanak erőforrást.

A Magyar Telekomot Pataki Róbert, a cég üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese képviselte a zsűriben, aki a varsói bemutató kapcsán megerősítette: „A Cubilog ötletében, amely egy felhőalapú adatgyűjtő és ellenőrző rendszer, azonnal fantáziát láttunk, így felkaroltuk és továbbgondolásra érdemesnek találtuk.  Annyira hiszünk ebben az ötletben, hogy a T-City Szolnok projekt keretében, élő tesztkörnyezetben adunk lehetőséget a továbbfejlesztéshez.”

A magyar Cubilogról: Cubilog

A nemzetközi verseny a lengyel T-Mobile, a Magyar Telekom és a németországi Telekom Innovation Laboratories közös kezdeményezése, de támogatta a szervezést és részt vett a kiválasztás folyamatában a DT inkubációs laborja, a hub:raum Németország és Lengyelország, UQBate és a Kitchen Budapest is. Közel 700 „start-up”, azaz induló vállalkozás és magánszemély, köztük a vállalatcsoport dolgozói nyújtottak be pályázatot a Telekom első innovációs versenyére. A versenyzők öt kategóriában indulhattak a megmérettetésen, ahol több szűrő és előzsűrizés után a 444 ötletből tizenkét döntős próbálta meggyőzni a hatfős nemzetközi zsűrit terméke vagy szolgáltatása életképességéről.
(BrandTrend)