Kategória: Dizájn és innováció.

A brazuca belsőjénél és külsőjénél használt technológia a Tango 12 (UEFA Európa-bajnokság 2012), a Cafusa (FIFA Konföderációs Kupa 2013), és az örök favorit UEFA Bajnokok Ligája hivatalos meccslabdájának elemeit egyesíti. A szerkezeti újdonságok, az egyedi szimmetrikusság, a hat különálló különböző felület jobb aerodinamikai tulajdonságai még jobb tapadást, labdakezelést és stabilitást tesz lehetővé.

A brazucát a FIFA hivatalos meccslabdákra vonatkozó szigorú előírásai szerint két és fél évig tesztelték a világ 10 országának 600 játékosával (köztük 30 profi és válogatott), hogy az adidas eddigi legjobb labdájává váljon, amely minden elvárásnak megfelel. A tesztelésben híres klubok (AC Milan, Bayern München, Palmeiras és Fluminense) és neves futballisták (Messi, Iker Casillas, Bastian Schweinsteiger és Zinedine Zidane) vettek részt. A labdát nemzetközi versenyeken többféle mintával is kipróbálták, így a FIFA U21-es világbajnokságon, valamint 2013 februárjában a Svédország-Argentína barátságos mérkőzésen.

“Az első benyomásom a brazucáról, hogy egy fantasztikus labda, öröm lesz vele játszani. Az adidas egy hihetetlen külsejű labdát alkotott, amely méltó egy olyan nagy tornához, mint a FIFA világbajnokság. De a legfontosabb, hogy földön és levegőben egyaránt jól viselkedik. Biztos, hogy minden játékos szeretni fogja.  A brazucát kipróbálva még izgatottabb vagyok, s hogy őszinte legyek, már alig várom a nyitómeccset” – számolt be Dani Alves a labda első tapasztalatairól.

”A brazuca Brazília ihlette dizájnja lenyűgöző. Most, hogy a labda megjelent, maga a torna is sokkal közelebb került. Alig várom, hogy ezzel a nagyszerű labdával játszhassak Brazíliában. Remélem, a brazucával megismételjük a 2010-es eredményünket” – mondta a világbajnok spanyol kapitány, Iker Casillas.

A brazuca név egy egymillió brazil futballszurkoló részvételével megtartott nyilvános szavazáson született, 2012 szeptemberében. A “brazuca” kifejezés jelentése “brazil”, átvitt értelemben a brazil életstílusra utal. A színek és a panelek szalag formája a brazilok által gyakran hordott, tradicionális színes karkötőket (fita do Senhor do Bonfim da Bahia) szimbolizálja, ugyanakkor utal a brazil futball vidám vibrálására is.

Az adidas az “All In or Nothing” elnevezésű világbajnoki kampány részeként invitálta a játékosokat és szurkolókat a brazuca hivatalos bemutatójára. Elindult a Twitteren az @brazuca is, ahol a szurkolók a labda szemszögéből tudnak ráhangolódni a FIFA világbajnokságra, végigkövetve a labda világkörüli útját. A tweetek célja, hogy bemutassa a labda útját, amelynek során a nagy futballnemzetek hírességei és játékosai is kipróbálhatják, valamint kiemelkedő kulturális rendezvényeken is megjelenik, mielőtt júniusban visszaérkezik Brazíliába az első mérkőzésre.

A brazuca bemutatása egyben az adidas 2014-es brazíliai FIFA világbajnokság “All in or Nothing” kampányának újabb szakaszát is jelenti, a hét nemzeti válogatott világbajnoki szereléseinek és a brazil témájú Samba futballcipő-kollekció megjelenése után.

A FIFA világbajnokság a világ legnagyobb labdarúgó eseménye, így egyben a legmegfelelőbb helyszín az adidas csúcstechnikájú termékeinek bemutatására és kipróbálására. 1970 óta az adidas gyártja minden világbajnokság labdáját, s a FIFA-val kötött együttműködési szerződését, amely a meccslabda kialakítását is magában foglalja, 2030-ig hosszabbította meg.
(BrandTrend)