Villanások – a jövő kiszámítható

Kategória: Aktuális.

Mivel az utóbbi 5 évben mennyiségileg több információ keletkezett az emberekről, ez tudományos értelemen megnövelte az elemzések minőségét is. Így pár hétnyi adat után több, mint 90%-os pontossággal lehet tudni, hogy ki hol fog tartózkodni, adott időpillanatban. 100%-ot nem lehet elérni, mert a természeti jelenségek, balesetek, más tényezők, azaz a véletlen ezt csökkentik. Viszont pl. az egyén környezetében lévő más egyének, jobb esetben barátok adatainak elemzésével az egyén viselkedésének pontosabb megjósolása tovább nőhet.
Olvass tovább

300 milliárd fölött a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok

Kategória: Kutatás.

A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma 2008. november-2009. októberben, értéket tektintve 3 százalékkal nőtt, az előző hasonló időszakhoz képest. Így az éves piac mérete meghaladja a 300 milliárd forintot, a Nielsen piackutató vállalat által mért 60 kategóriából. Mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztráltak, egyik évről a másikra.
Olvass tovább

Magyarországon javult a Fogyasztói Bizalmi Index

Kategória: Kutatás.

Magyarországon 6 ponttal javult a Fogyasztói Bizalmi index idén októberben, áprilishoz képest. Így 58 pontos a legfrissebb magyar mutató, amely azonban még mindig messze van a válság előtti szinttől. A javulás beleillik a pozitív nemzetközi trendbe. A Nielsen piackutató vállalat Globális Fogyasztói Indexe ugyanis 54 országban átlagosan 77 pontról 86-ra emelkedett, a fél évvel korábbi felméréshez viszonyítva.
Olvass tovább

Szervezetátalakítás a Reklámszövetségben

Kategória: Aktuális.

A Magyar Reklámszövetség Közgyűlése 2009. november 5-én 95%-os támogatással fogadta el a szervezet modernizáló struktúraváltását és az ahhoz kapcsolódó alapszabály-módosítást. Így megnyílhat az út a még hatékonyabb munka előtt, melynek lényege a közvetlenebb érdekképviselet és az erősödő mérhetőség. A leglényegesebb változás az elnökség  megválasztásának módja.
Olvass tovább

Sok olcsó sör vs.erős sör márkák

Kategória: Kutatás.

A sör kiskereskedelmi forgalma értékben 5 százalékkal nőtt, a Nielsen 2008 február-2009 januári adatai szerint, az előző évhez képest. Így a piac mérete meghaladta az évi 115 milliárd forintot. Mennyiségben évi 4 millió hektoliter körül stagnál a piac. A kínálat bővülése elsősorban abból következik, hogy a boltokban olcsóbb termékek jelentek meg, úgynevezett  "B" márkák. Ugyanakkor az aktívan támogatott, magasabb árszínvonalú, erős sörmárkák megőrizték piaci pozícióikat vagy növekedni is tudtak.  
Olvass tovább

A Vanish sem hozza ki

Kategória: Aktuális.

A televíziós reklámok állításaival ellentétben a Vanish klórmentes fehérítők sem alkalmazhatóak az összes színes ruhára és a kakaófolt eltüntetésére sem alkalmasak – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata. Így a fogyasztók megtévesztése miatt a Reckitt Benkiser Kft-nek 15 millió forint bírságot kell fizetnie.
Olvass tovább

Posztgraduális (Sztár)Bankdiploma

Kategória: Aktuális.

Idén először két osztályt indít a Bankárképző Magyarország legjobb bankdiplomájának megszerzéséért. A szeptemberben induló képzés különlegessége, hogy a Bankárképző két sztárbankárt, Felcsuti Pétert(a Raiffeisen Bank vezérigazgatója, a Bankszövetség elnöke, 2007-ben év bankára) és Király Júliát(a Magyar Nemzeti Bank alelnöke) kért fel osztályfőnököknek. Így a kétéves, kis létszámú csoportokban zajló oktató-konzultációs programban a hallgatók első kézből, a legnevesebb magyarországi szakemberektől sajátíthatják el a modern pénzügy és a bankszakma elméleti és gyakorlati ismereteit.
Olvass tovább

A keresés mindent visz?

Kategória: Aktuális.

Az internetezők 90%-a böngészett keresőoldalon augusztusban. A gemius/Ipsos Audience megoldása mutat először teljeskörű képet a piacról. A korábban használt közönségmérési módok nem tették lehetővé bizonyos - például nemzetközi - oldalak megjelenítését, értékelését. Így állhatott elő az a helyzet, hogy a látogatottsági toplistákban nem szerepeltek a keresőoldalak, mintha a hazai piac jelentősen eltérne a nyugati internet-használati jellemzőktől, ahol ezek a felületek vezető népszerűségnek örvendenek.
Olvass tovább

Hűséges fapados vendégek

Kategória: Aktuális.

A világújdonságnak számító fapadosetterem.hu online éttermi foglalási rendszer és az áprilisban megújult vendegvaro.hu turisztikai portál által életre hívott "Legtorkosabb vendég" díj kezdeményezéséhez csatlakozott augusztus elején a nemrégiben indult online utazási magazin, a traveland.hu. Így nemcsak a mindennapos étterembe járást népszerűsítő site-ok, hanem az akcióban elnyerhető díjak köre is bővült.
Olvass tovább