A köz- és magánszféra közötti partnerségek egyre gyakoribbá válnak a jövőben?
Olvass tovább
Az EY az Év Adótanácsadója Magyarországon
A régióban és egész Európában is elismerték a vállalat adótanácsadási szolgáltatásait.
Olvass tovább
Egyre kedvezőbbek a világgazdasági kilátások
Világszerte optimisták a cégvezetők a makrogazdasági kilátásokkal kapcsolatban.
Olvass tovább
Dinamikusan fejlődik a hazai IKT szektor
Dinamikusan fejlődik a digitális gazdaság alapját jelentő hazai IKT (információs és kommunikációs technológiák) szektor – derül ki a KSH frissen közzétett felméréséből. A vállalatok növekedését elsősorban az uniós források és a kedvező adózási feltételek segítik. A további bővüléshez azonban a cégeknek meg kell felelniük a folyamatosan változó szabályozási környezetnek is – hívja fel a figyelmet az EY.
Olvass tovább
Külső szakértők vezetik sikerre a családi vállalkozásokat
Közel két számjegyű növekedéssel zárták a legsikeresebb családi cégek az elmúlt két évet – mutat rá az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsora. A világ 500 legnagyobb, családi hátterű vállalkozásának listájára az idén már felkerült a Magyarországon is ismert JCDecaux, a Bosch és a Hyatt hotellánc is. A sok esetben vezetői generációváltás előtt álló cégek egyre több külsős szakértőt vonnak be a szervezet irányításába.
Olvass tovább
Legalább egy üzletágától megválna szinte minden döntéshozó
A cégek döntő többsége 2021-ig eladná valamelyik üzletágát – állapítja meg a világszerte több mint 900 vállalati felsővezető megkérdezésével készült EY-felmérés. A fokozódó értékesítési kedv oka, hogy a szervezeteknek egyre nagyobb terhet jelent megfelelni a digitális elvárásoknak és eszerint átalakítani üzleti modelljeiket. Tranzakció során a tárgyalás kedvező kimenetele az átgondolt adóstratégián múlhat. (BrandTrend)
Olvass tovább
60 milliárd forint felett a televíziós reklámbevételek
Túllépte a 60 milliárd forintos határt tavaly a hazai televíziós reklámbevételek összege – derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY elemzéséből. Változatlanul a reklámspotok határozzák meg a szektort, amelyben egyre nagyobb arányt képviselnek a versenypiaci szereplők az állami hirdetésekkel szemben. (BrandTrend)
Olvass tovább
A hazai vállalatok még nem készültek fel a Brexitre
A magyar cégek többsége elkerülhetőnek tartja, hogy az Egyesült Királyság megállapodás nélkül hagyja el az Európai Uniót, ezért egyelőre nem készült fel a kilépés következményeire – mutat rá az EY közel 50 vállalati vezető körében végzett felmérése. A közelgő határidő miatt egyre nő az esélye az úgynevezett hard (megállapodás nélküli) Brexitnek, így a hazai szereplőknek minél előbb meg kell tenniük a szükséges lépéseket. (BrandTrend)
Olvass tovább
A digitálisan képzett szakembereken múlik az európai cégek további növekedése
A technológiában jártas munkaerő biztosítása elengedhetetlen Európa tőkevonzó képességének megőrzéséhez. A döntéshozók többsége szerint a digitális készségek hiányának negatív hatása van az árbevételre és a vállalatok működési hatékonyságára – állapítja meg az EY 200 HR vezető körében végzett Building a Better Working Europe felmérése. (BrandTrend)
Olvass tovább
Egyre több KKV számára reális alternatíva a tőzsde
Jelenleg már két cég részvényeivel kereskednek a BÉT platformján, az Xtend-en.
Olvass tovább